Gå til innhold
  • Bli medlem

Type pelskant - utskilt fra Köldskydd i ansiktet


Håkan S

Anbefalte innlegg

ok svar från en med pälskrage på profilbild🙂

Har du bild på jackan /anorak.

Jag tänkte sy en egen från en gammal damkappa och ev fästa med knappar tex,kan väl vara bra att kunna ta av om snö övergår till regn kanske eller står pälsen bra mot att suga upp fukten?

Att slippa neopren som ligger imot hud och att andningsfukt fryser till is,NP:fungerar bäst kortare tid som tex cykel till Jobb/Affären men ett skydd som fungerar i flera timmar vore bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håkan S skrev (7 timer siden):

ok svar från en med pälskrage på profilbild🙂

Har du bild på jackan /anorak.

Jag tänkte sy en egen från en gammal damkappa och ev fästa med knappar tex,kan väl vara bra att kunna ta av om snö övergår till regn kanske eller står pälsen bra mot att suga upp fukten?

Att slippa neopren som ligger imot hud och att andningsfukt fryser till is,NP:fungerar bäst kortare tid som tex cykel till Jobb/Affären men ett skydd som fungerar i flera timmar vore bra.

https://www.google.com/search?q=twentyfour+anorakk+herre+2+lagd&tbm=isch&ved=2ahUKEwjt74ixoL31AhWNvyoKHVnVCWYQ2-cCegQIABAC&oq=twentyfour+anorakk+herre+2+lagd&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIFCAAQzQI6BwgjEO8DECc6BAgAEBg6BAgAEB5QqQlY_yNgoSpoAHAAeACAAfMBiAHtCpIBBTAuNy4xmAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=cbjnYa3zH43_qgHZqqewBg&bih=777&biw=412&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=ismxvn#imgrc=F9hbmnL6f9tAYM

 

Jeg bruker en fra Twentyfour som er ca 3 år gammel. Fungerer bra til mitt bruk. Opplever ikke at den suger så mye vann. Er vel kunstpels på disse så. Har hatt et par turer i halvfuktig vær med nær null sikt og snø/sludd uten at den kollapset...

 

Legger med bilde fra 3 timer motvind og snø. Denne gang uten fokkbriller, men med vanlige solbriller i bunn..

 

received_4636749109765587.jpeg.039c17c988253b0aa64f1b0ae937796a.jpeg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig utskillelse av poster rundt et spesifikt tema. 💁‍♂️ Nå kan det ikke diskuteres i denne tråden hvorvidt pelskant er bra kuldebeskyttelse for ansiktet! 😁

Men siden det ble egen tråd uansett:
@Håkan S: pelskant.no har fine pelskanter + borrelåskit for festing. Jeg har skaffet meg en Coyote-pelskant derfra (ikke testet i felt enda), men heldigvis så hadde Norrøna-anorakken min allerede borrelås i hetten for ganske enkel "plug-and-play" montering.

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelskant er uvurderleg! 

Eg har i mange år hatt ein av polarrev. Denne er super, men no litt medferen og det var på tide med ny. Fekk då jervekant i bursdagsgåve. 

Den skal vere best i fuktige/vekslande tilhøve mtp ising. 

Det skal vere sagt at det ikkje er mange ganger eg har opplevd at revekanten har isa skikkeleg, kanskje 2-3 gonger. Eg har elles teke den av og pakka den ned ved skikkeleg mildver/regn/veldig høgluftfuktighet til dømes på bre. 

Ofte kan kant vere nok, men er det skikkeleg ufyseleg midt mot må eg ha noko i tillegg (typisk kald vind midt mot på veg opp brefall). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (21 timer siden):

Merkelig utskillelse av poster rundt et spesifikt tema. 💁‍♂️ Nå kan det ikke diskuteres i denne tråden hvorvidt pelskant er bra kuldebeskyttelse for ansiktet! 😁

Men siden det ble egen tråd uansett:
@Håkan S: pelskant.no har fine pelskanter + borrelåskit for festing. Jeg har skaffet meg en Coyote-pelskant derfra (ikke testet i felt enda), men heldigvis så hadde Norrøna-anorakken min allerede borrelås i hetten for ganske enkel "plug-and-play" montering.

Har selv montert pelskant på min Norrøna, men siden denne pelsen er "eldgammel" og med trykk knapper, ble det deretter herping av jakkedesignet for å få festet pelsen. Angrer ikke!

Flott link til nettside! Frister.

Endret av Myriameter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.