Jump to content
IGNORED

Robens Lodge Pro - Telt

tshansen
 Share

Recommended Posts

Jeg har et Robens-telt (Green Cone), og til prisen synes jeg det er meget bra. Det generelle inntrykket jeg har/fikk etter undersøkelser rundt innkjøpet av teltet er at Robens er vel ansett som et fornuftig budsjett-valg. Nei, det er ikke Hilleberg hverken i utvikling, materialvalg eller finessé, men funksjonelle telt som fungerer greit for folk flest. Det er heller ikke teltet man kjøper for bruk i ekstreme situasjoner. Er også helt sikker på at kvalitetskontrollen er vesentlig dårligere enn hos high-end-produkter, men produksjonsfeil skal jo greit dekkes av reklamasjonsretten. Og så har nok Robens - som alle andre produsenter - sikkert bommet med designdetaljer på et og annet telt, så man bør jo google den spesifikke modellen.

Om det ikke dukker opp noe spesielt ved et slikt søk så hadde jeg ikke nølt å gi det en sjanse for 1400,- kroner.

Nikke skrev (3 timer siden):

Det er en viss forskjell på reviews som handler om for eksempel praktisk bruk som størrelse på fortelt, liggelengde og høyde. Da er det ikke vanskelig å finne sitt telt uavhengig av "slakt". Noe annet er regelrett produksjons- og design feil. På forumet til cyclinguk så skrives det om stangbrudd på modellene Voyager 3 og Hoolie 3. Det antydes at dette har med konstruksjon å gjøre, ikke nødvendigvis kvaliteten på stangmaterialet. Rett og slett fordi stengene ikke er pre-bendt, og derfor, i kombinasjon med for stramt oppsett (for mye bøy), så ser det ut som at dette fører til stangbrudd. Det igjen vil ofte føre til skade på ytterteltet. Man overlever sikkert det på sommeren, men til fjells på vinteren, da kan det bli farlig (Mest sannsynlig med telt med stangkanaler) 

Hidden Content

Vel, skal man stole på det som sies i en enkelt post på internet, så sier han i all rettferdighet at problemet nok gjelder majoriteten av kvalitetstelt. Og han sier at en løsning på problemet er å gå for et telt med kryssende stenger - feks Lodge 2 eller 3. Som er akkurat det trådstarter vurderer.

Nikke skrev (4 timer siden):

Har du erfaring med Robens?

Utfordringen, som allerede er diskutert her, er mangelen på informasjon og reviews. Etter min mening er det, i kombinasjon med det som er av info, samt egen erfaring med akkurat dette problemet med eget Robens telt, all grunn til å være skeptisk. 

Ja, som nevnt over så har jeg gode erfaringer med Robens. Men nei, det er ikke Hilleberg. Alt til sitt bruk

Synes da generelt det er greit med info og reviews om Robens på nett. Og generelt leser jeg det som om Robens er et greit alternativ i midtsjiktet. Så er det sikkert ikke alle modeller som det er like mye info på. Poenget mitt var uansett at det sitatet du kom med rett og slett ikke underbygget påstandene dine.