Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kjøpte meg packraft til jul og kikker litt på turer i Innlandet. Langsua er ikke så langt unna der jeg bor, så et fint utgangspunkt for en gåtur og padling. Elva fra Vestmjøsa til Øvre-Revsjøen faller ca 50 meter og er på noen kilometer. På kart og bilder ser den padlebar ut. Er det noen her inne som har konkret info eller erfaring herfra?

Evt. Andre turtips i Innlandet med packraft tas i mot med takk :-) (Ja, jeg skal inn i Femundsmarka med den!)

Annonse
Posted (edited)

Nå logget jeg meg på for å stille akkurat samme spørsmål. Jeg syntes også Vestmjøselva og Nordåa så padlbar ut, men på Kvasir synes jeg det så veldig steinete. Veldig glad for info fra noen som kjenner området! :)

Edited by EirikCS
Posted
Thomas Heimdal skrev (13 timer siden):

Kjøpte meg packraft til jul og kikker litt på turer i Innlandet. Langsua er ikke så langt unna der jeg bor, så et fint utgangspunkt for en gåtur og padling. Elva fra Vestmjøsa til Øvre-Revsjøen faller ca 50 meter og er på noen kilometer. På kart og bilder ser den padlebar ut. Er det noen her inne som har konkret info eller erfaring herfra?

Evt. Andre turtips i Innlandet med packraft tas i mot med takk :-) (Ja, jeg skal inn i Femundsmarka med den!)

Du kan nok få padla en del strekk, men det blir nok titalls turer på land og en god del labbing, avhengig av vannføring. Men det er jo fint å padle på vannene der oppe også, så det kan sikkert bli en fin tur.