Gå til innhold
  • Bli medlem

Skoposer over skisko


Andso89

Anbefalte innlegg

Hva gjør folk på isfisketur for å holde varmen på beina når man har gått på ski til vannet? Tidligere har jeg hatt med ekstra sko evt fryst som faen i skiskoa men å bytte sko på is med masse overvann er også en utfordring. Vil man holde varmen og være tørr ved evt å bruke skoposene til helsport (bivy shoes) el.? Spørsmålet er selvfølgelig relevant for å holde varmen under rast i fjellet uten å isfiske også 

Endret av Andso89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA!

Også litt utdyping😄 Alle fotposer vil gjøre det litt varmere. Forede fotposer vil gjøre det mye varmere. Hvis fotposene til forsvaret er foret innvendig, slik de var før, så vil de hjelpe mye. Hvis ikke anbefaler jeg å snuse opp den gamle modellen, eller se på feks Neos.

Endret av Larix
skrivefeil...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 for Mittet fotposer med innersåle av celleplast/liggeunderlag.

De er foret innvendig og har frontåpning og stramming/snøring slik som Forsvarets «nye» type, ellers helt like Forsvarets «gamle».

Ta med skiskoene når du kjøper, slik at du kan prøve deg frem til de som passer best.

Funker også veldig bra som leirsko med Harjosokken eller liknende tjukke ullkartanker. Meget herlig å stikke undersåttene oppi etter en lang dag i skisko.

Når vi snakker om både skisko og overvann; Etter å ha prøvd det meste, så har jeg endt opp med Lundhags Guide Expedition BC. Den bruker jeg nå til alt fra skøyter, pilking, marka-skitur og lang-skiturer. Vanntett opp til anklene og ull-innersokk gjør at føttene mine koser seg på tur👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.