Gå til innhold
  • Bli medlem

klattermusen Vidar salopette buksa?


eriksen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg kjøpte denne buksa nå i sommer, og bare brukt den på en liten skitur enda. Veldig kort oppsummert så er det en Freke uten så mye dilldall. Jeg har brukt arcteryx theta/beta SV før, og synes at Vidar-buksa føles ganske tung når jeg holder den i hånden, på kroppen så merkes det ikke. Jeg har hatt problemer med at ulltrøya har krøpet opp av buksa, men med den elastiske biben så er det ikke ett problem lengre. Eneste jeg savner er lommer på begge lårene, og en bukse uten dill i beina (jeg bruker alltid gamasjer).

Skulle jeg kjøpt meg ny bukse i samme kategori igjen, så hadde det blitt Vidar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitt med mye av samme intrykket at det er en enklere buksa en freke..hvordan har den stramminga nederst fungert synes du? litt redd man kansje blir å savne det å ha 2 lommer istedet før 1..! buksa skal brukes til alt fra pulk trekking tel topptur så litt skeptisk til det å bare ha 1 lomme over lårene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også interessert i denne buksa, men valget falt på Brage. Blir i hovedsak brukt til fjellski og randonee, med og uten pulk. Er vel en enklere/slankere utgave enn Vidar, men med lommer på begge lårene. Har bare brukt den denne sesongen, så kan ikke uttale meg så mye om slitestyrken på den, men så langt er jeg veldig fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksen skrev (21 minutter siden):

den e jo heller ikke forsterket på innsiden heller fant æ ut..å 2 lomme på låran e ett must konkluderte æ me..så ska vente på brynje sin expedition bukse kommer igjen 

Jeg er selv på sondering i buksemarkedet. Bare sånn ut av nysgjerrighet - hvor mye betyr vanntetthet i vurderingene? Jeg ser at Klattermusen er Waterproof, mens Brynje er vannavvisende og når jeg leser spec er jeg litt i tvil. Jeg er usikker på hvor stor vekt man skal legge på akkurat det, men for meg vil det være et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000 i vannsøyle på den brynje buksa trur æ..det e høyt! (samme på den Vidar buksa ) fordelen uten goretex e jo at puste egenskapan e jo helt overlegen i forhold tel ei buksa med goretex som vil bli mye tettere osv..goretex har vel 45 000 i vannsøyle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eriksen skrev (På 10.1.2022 den 19.02):

den e jo heller ikke forsterket på innsiden heller fant æ ut..å 2 lomme på låran e ett must konkluderte æ me..så ska vente på brynje sin expedition bukse kommer igjen 

Jeg så på brynje exp buksa når jeg kjøpte Vidar buksa, lommene på brynje er stikklommer med klaff og trykknapp, mens Vidar har belglommer med glidelås. med mindre du skal ha flate formbare ting i lommene, så tror jeg du får mer i den ene lomma til Vidar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.