Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintertelting med dachs


Chrisgjae

Anbefalte innlegg

Jeg skal på lavvotur med min strihårede dachs på 5 mnd. På dagtid er det ikke noe problem, da vil det fyres i ovn, så da blir det god temp i teltet, men nattestid er jeg usikker på hvor mye jeg skal pakke han inn. Det jeg i utgangspunktet tenker er ulldekken (Canelana) og jervehiet m/ fôr på barseng og liggeunderlag. Setteren jeg hadde før greide seg fint med denne løsningen, uten ulldekken. Har noen gode løsninger som de bruker? Det er meldt ned til -4 grader, så det er ikke beinkaldt. Hvis jeg ser at han fryser, så er det ikke værre enn å fyre opp igjen, men greit å slippe det klokka fire på natta. Når han blir eldre blir det nok turer i vanlig telt vinterstid også, uten fyringsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 måneder senere...

Jeg har L. Det er etter gordon Setteren min og alt for stort for dachsen, men fungerer. Hva som passer til en staffe er jeg usikker på, men trur kanskje M holder. Er ihvertfall veldig fornøyd med Jervehiet, uten å ha prøvd Ly. Jeg ville kanskje vurdert å bytte ut vatteringen med denne fra Canelana i dag: https://www.canelana.no/products/cave-varmepose-i-ull-til-hund. Bikkja holder seg varm, bikkja tørker lett (fuktigheten legger seg på innsiden av ytterposen som kan ristes vekk neste morgen ved minusgrader), og den er solid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har vært mye på tur med Dachs, sommer som vinter. 

Ved overnatting ute vinterstid brukte jeg Jervehiet med foret  innvendig i størrelse medium, og la han i en barnesovepose inni dette.

Kappet til ett eget liggeunderlag og brukte under. Avhengig av hvor kaldt det var forsterket jeg med dunjakka og fora Fjellduk over.

En ting å passe på vinterstid er ørene, min forfrøs de på en tur, brukte en trang buff senere på han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.