Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintersovepose (igjen)


Manko

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny sovepose til lettere vinterbruk (ofte under åpen himmel), samt vår og høst. Har tre krav, må kunne brukes (komfy) i minst 15 kalde, vekt under to kilo (helst ca 1600gr) og ikke koste skjorta, dvs helst rundt 2000 kr men kan vel strekke meg mot 3000.

Ser nanok perf. er på tilbud, men er litt usikker på dun + at jeg tror kanskje det er litt overkill med så varm pose (eller tar jeg feil)

Ser også ME moonwalker III er på tilbud, noen med erfaringer??

Bergans trollhetta virker også intressant, og jeg ser at Ajungilak Kompakt shelter har et trekk som kanskje er bra for meg som ligger endel under åpen himmel??

Eller så virker jo helsport sine dunposer prisgunstige?

Kom med tips

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte akkurat en Marmot CWM EQ fra USA, betalte tilsammen 4200,- med moms og hele greia, denne posen koster en formue i Norge. Det skal etter sigende være den varmeste dunposen man får tak i, og den har vanavisende ytterstoff, slik at den fungerer under litt tøffere forhold. Kan kjøpes på salg nå fra:

http://www.greatlakesoutfitter.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Ajungilak Compact winter! Har den selv, varm, lett og liten!:D

Ajungilak Compact winter duger overhodet ikke ned mot 15 kalde !

Har brukt Compact winter ned mot -5 grader, og det var ikke spesielt varmt i posen,

selv med langt undertøy på.

Revidert comfort rating fra Ajungilak oppgir også -5 grader som nedre komfort grense.

Jeg byttet til Marmot Couloir dunpose (1.5kg) og er meget godt fornøyd med den.

Denne har nedre komfort grense på -18 grader.

Jeg har selv testet den en natt i -10 grader, og det var godt og varmt i posen.

Kjøpte min i USA, og betalte ca. 2500kr

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte akkurat en Marmot CWM EQ fra USA, betalte tilsammen 4200,- med moms og hele greia, denne posen koster en formue i Norge. Det skal etter sigende være den varmeste dunposen man får tak i, og den har vanavisende ytterstoff, slik at den fungerer under litt tøffere forhold. Kan kjøpes på salg nå fra:

http://www.greatlakesoutfitter.com/

Hvordan klarte du å lande på 4200,-?? tilsammen.

Med mitt regnestykket kommer jeg over 5000 jeg. Dollarkursen jeg har brukt er 6,19..

Hvor lang tid tok det før du fikk posen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle legge ut et bilde av en Marmot Colouir EQ dunpose som overlevde overnatting under åpen himmel.

Kvelden var fuktig og kald, med mye kondens, med påfølgende nattefrost og rim.

Lett børsting for å få bort rimet på morgenen, og posen var helt tørr og fin.

Roger

post-180-133474446766_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg kjøpte en Genuin Vinter for noen år siden og er strålende fornøyd:-)

Har brukt den ned til -30C (utenfor telt/snøhule) og under åpen himmel i -15 -> -20, men da har jeg hatt noe tøy på meg.

Legg spesielt merke til den lille glidelåsen til armen på motsatt side av hovedåpningen. Ganske så digg å snurpe godt igen rundt hodet og ha begge armene fri til f.eks. kokeapparat. I tillegg har den et "putetrekk" som får klær el lignende til å ligge i ro hele natten (dette savnet jeg fort på 3sesongsposen!).

PS. Genuin produseres i norge av tidligere Ajungilak.

http://www.genuin.no/sove_vinter.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjorde Marmot kjøpet fra USA spesielt gunstig, var at butikken hadde oppgitt verdien av pakken til 170 dollar eller noe der omkring, så jeg betalte snaut 200,- kr i moms. Det tok en tre ukers tid fra jeg bestilte, til jeg fikk posen. Selve forsendelsen tok bare et par dager, så jeg antar at butikken ikke har posene på lager, men bestiller fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte akkurat en Marmot CWM EQ fra USA, betalte tilsammen 4200,- med moms og hele greia, denne posen koster en formue i Norge. Det skal etter sigende være den varmeste dunposen man får tak i, og den har vanavisende ytterstoff, slik at den fungerer under litt tøffere forhold. Kan kjøpes på salg nå fra:

http://www.greatlakesoutfitter.com/

Misunner deg for den posen. Marmot ruler. Er så fornøyd med min tresessongers Helium EQ, så det må bli en CWM EQ til vinterbruk også. Men bare for å være pirkete, Snowy Owl fra Featheredfriends er den varmeste dunposen på markedet, vil tro denne er bedre egnet til ekspedisjoner i svært kalde strøk. Men CWM vinner nok på vekt/isolasjonsforholdet samt at den har vannavisende ytterskall.

http://www.featheredfriends.com/ProductDetails.aspx?productId=34&CatId=1&ProductName=Snowy+Owl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.