Gå til innhold
  • Bli medlem

Hengekøye til bruk med liggeunderlag


kristost

Anbefalte innlegg

Har skjønt at underquilt er det beste til hengekøye, men jeg må ligge rimelig flatt pga. en ryggskade. Bruker en Exped synmat 7 lw og føler at dette gir køya litt mer struktur og en flatere liggestilling. I den nåværende køya (TT) har liggeunderlaget en tendens til og skli vekk under natten. Er derfor på jakt etter en ny køye, gjerne med integrert myggnetting.

 

Er det noen som har tips til køyer som fungerer bra med liggeunderlag?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt tradisjonelle køyer som Hennessy og Dream Hammock de senere årene som gir en ganske flat liggestilling. Mye sjarm med tradisjonelle køyer som jeg fortsatt bruker, men Amok Draumr gir definitivt en flatere liggestilling og beskrives best som en svevende madrass. Fungerer bare med oppblåsbart liggeunderlag. Andre fordeler med Amok er veldig god utsikt samt stolfunksjon. Haven Tent gir også en flat liggestilling og krever bruk av oppblåsbart underlag men har ikke testet denne køya. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatere enn Amok tror jeg ikke du får til. Har også integrert myggnett. Denne skal ha underlag på størrelse med Exped LW inn i bunn. JEg har brukt både Exped og Amok sitt eget underlag i disse og opplever dem ganske like. 

Vinterstid bruker vi et Bamse Extrem-type underlag oppi køya i tillegg for sikkerhets skyld. 

https://www.instagram.com/p/CL15mi5Dv7Y/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for gode svar.

Har siklet på Amok en stund, men denne havner nok dessverre litt utenfor mitt budsjett da jeg må ha XL underlaget i tillegg. Følger med på finn for å se om den kan oppdrives brukt.

Skal ta en nærmere titt på warbonnet, hennessy, dream og haven tent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.