Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av batteri på din turtelefon


Håkan S

Anbefalte innlegg

Jag hade en gammal telefon med på tur i sommras som ej hade lång batteritid och ladade dåligt från sollcellsladdare och en backupp .

Det var en bra märkestelefon(när den var ny)  men nu var ju batteriet 60-70% kvar  vilket jag först nu har fått bekräftat i en App som heter Accubattery och för att få fram värdet på hur bra batteriet är måste du laddar ur och upp några korta cykler.

Rådet till en tur telefon är liten eller mellanstor skärm, stort batteri i bra skick men behöver ej vara en dyr ev. din vanliga om du har ett bra skydd runt om samt skärmskydd(samt säkerhetskoppierat om den går sönder eller kommer bort)

Jag skulle resa till och hem turen ca 24h på tåg och ville a en med internet bl för att se var man skulle gå mellan olika tåg i Stockholm och ev handla mat  och bank id för ev köp av ny biljet men nu i efterhand skulle jag valt en med liten telfon som jag har enbart att ringa med och håller batteri i flera dagar upp till en vecka som jag med då jag tex motionscyklar (Nokia 530 den har ju allt utom möjlighet till bank-ID  pga detta proggrammet svällt för att öka säkerhet)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det du sier er at man burde bytte ut å ha med seg to dårlige telefoner , med solcellelader til å bare ha en ræva telefon ? Jeg personlig velger heller da en bra tlf, flymodus og en bra powerbank .

Og surfer da lykkelig på hele togturen hjem. (er lademuligheter på toget)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Nokia 105, og batteriet der varer mer enn en uke.  Fordelen med en slik  "dumtelefon" er at den finner en basestasjon og holder seg på den i motsetnng til en smarttelefon som hele tiden søker etter den beste.  Tror det er slik.

Når jeg er på tur kjøper jeg et tvillingkort.  Og så ber jeg kona hver dag om å sende mange SMS.  Når jeg ønsker kontakt, og det gjør jeg hele tiden, oppsøker jeg et område som jeg tror er brukbart, og når jeg får et SMS signal, "fingår" jeg og sjekker barene og håper på minst  to slik at jeg kan ringe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med smarttelefonen til å bruke til kart, lesing, musikk og kamera. Er strort sett slått av eller i flymodus.

Så har jeg med en 12 år gammel samsung xcover dumtelefon. Batteriet på den varer en uke, man kan bruke den i snø og regn med våte hender og hansker og den har bedre dekning…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også med min lille Apple 5 SE slik at jeg kan sende MMS (SMS med bilde)  Ellers har jeg et gammelt Olympus Tough allværskamera.

Vurderer å kjøpe denne mobiltelefoen (Elkjøp), allværstelefon med brukbar batterikapaitet, og 2 MB kamera.  De selger også en brukt utgave som koster under 700 kroner

 

Thoug.jpg.7bc9e54677b5c7404dc400c2c2d24fa9.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom42 skrev (56 minutter siden):

Jeg har også med min lille Apple 5 SE slik at jeg kan sende MMS (SMS med bilde)  Ellers har jeg et gammelt Olympus Tough allværskamera.

Vurderer å kjøpe denne mobiltelefoen (Elkjøp), allværstelefon med brukbar batterikapaitet, og 2 MB kamera.  De selger også en brukt utgave som koster under 700 kroner

 

Thoug.jpg.7bc9e54677b5c7404dc400c2c2d24fa9.jpg

 

Kamera tror jeg er skikkelig dårlig. Men telefon/sms funksjon og batteri er nok meget bra vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (1 time siden):

Kamera tror jeg er skikkelig dårlig. Men telefon/sms funksjon og batteri er nok meget bra vil jeg tippe.

Kamera tror jeg er skikkelig dårlig??. Hva bygger du dette på?  Dette er mitt tredje allværskamea i denne serien.  Jeg er i hvert fall fornøyd.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester kapasiteten på powerbank, ved å lade telefon fra PB (når PB er ny). Noterer batteriprosent ved start og stopp av lading. Gjentar dette till jeg ikke får mer ut av PB. Da har jeg en viss erfaring med hvor mye kapasitet jeg har til rådighet i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det väsentliga i min tråd är att testa batteriets kapacitet i en App som uppskattar hur mkt som finns kvar av orginalbatteriets kapacitet på min var det 3000 mah ny och nu 2000 mah och med en stor skärm så tar batteriet snart slut och kollar man tex e-post i google eller hotmail drar alla kopplade appar igång och stänger man ej ned dessa fort är snart batteriet slut spec om du även har GPS igång.

Blir köp av en Motorola E7 plus för 1000skr på BF med 5000 mah batteri som duger när man oftast har platta el bärbar dator hemma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt fornøyd med CAT s61 og s60 i reserve. Stort batteri, 4500 mAh, og tåler minus langt på vei. Varmekameraet er slettes ikke dumt å ha, når musene danser på bordet. Vanntett(kan ta bilder/filme under vann)...der touch-skjermen og fungerer fint i regn. Og støtsikker(knuste en baderomsflis her forleden, da telefonen glapp).

Endret av Myriameter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.