Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste telt i hver katogori


kjelli

Anbefalte innlegg

Hei,

Ikke lett å finne det perfekte teltet.

Kan noen hjelpe meg med noen innspill på,

Det beste to manns lettvektes telt? eks. Ringstind 2

Det beste to manns teltet hvor man får stor plass i forhold til vekt? eks. Helleberg Kaitum.

Finnes det en mellomting mellom disse to typene, eller er det enten eller??

Har i dag et Ajungilak telt, med det er veldig lavt under taket, stort i pakkvolum og tungt.

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Det "beste" ultralett-teltet å få tak i er etter min mening Nallo 2, evt. Nallo 2 GT. Vurderte lenge disse to selv, og har lest en del om de.... De er relativt dyre, men kvalitets og vektmessig er de helt topp. Hovedforskjellen mellom Nallo 2 og Nallo 2 GT er at sistnenvte har større fortelt, og veier ca. 1/2 kg mer.

Vekt (inkl. teltstenger og plugger)

Nallo 2 - 2.1 kg

Nallo 2 GT - 2.5 kg

Valgte selv å kjøpe et Nammatj 2 GT, da dette benytter 10mm teltstenger (istedenfor 9mm hos Nallo), og har Kerlon 1800 teltduk, mot Kerlon 1200 hos Nallo. Gulvet skal visstnok også være litt mer slitesterk i Nammatj-utgaven, og taket "heller" ikke ned mot fotenden. Nammatjutgaven (GT) veier dog ganske mye mer med sine 3.5 kg.

Se gjerne på www.Hillerberg.com for mer informasjon :=)

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ikke lett å finne det perfekte teltet.

Kan noen hjelpe meg med noen innspill på,

Det beste to manns lettvektes telt? eks. Ringstind 2

Det beste to manns teltet hvor man får stor plass i forhold til vekt? eks. Helleberg Kaitum.

Finnes det en mellomting mellom disse to typene, eller er det enten eller??

Har i dag et Ajungilak telt, med det er veldig lavt under taket, stort i pakkvolum og tungt.

Tusen takk!!

Hei

Har et Ringstind 2 som jeg har brukt på en helgetur i høst. Været var bra så jeg fikk ikke testet det i vind, men jeg vil tro det er stabilt. Vi var 2 voskne + en mellomstor hund og det gikk fint. Jeg er 1,80 og det var god plass til hunden nedenfor føttene. Det var også plass til begge sekkene i forteltet. Telet er lett å sette opp. Synes Helsport har god kvalitet på sine produkter.

Hvis der er noen som har vintererfaringer med RIngstind 2 er jeg interessert i å få høre om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.