Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Isfjell - Vinterstid


Freddd

Anbefalte innlegg


Hei. Har fått tak i et helsport isfjell 3 camp. Teltet er ca. 20 år gammelt, men ser ikke ut til å ha vært brukt så mye. Der ser ut til å være i god stand i forhold til alder. Lurer derfor på om noen har erfaring med teltet, og om det er til å stole på i høyfjellet vinterstid på lik linje med dagens vintertelt fra f.eks Hilleberg/Helsport ?

helsport.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isfjell kom først uten stormmatter, jeg har en Isfjell 3-Camp, fra ca '98. Det er uten.

Jeg husker ikke når stormmatter ble standard, men det har du antagelig på ditt telt som "bare" er 20  år.

Jeg har ikke teltet i det på vinterstid, men er fornøyd med teltet slik det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (12 timer siden):

Isfjell kom først uten stormmatter, jeg har en Isfjell 3-Camp, fra ca '98. Det er uten.

Jeg husker ikke når stormmatter ble standard, men det har du antagelig på ditt telt som "bare" er 20  år.

Jeg har ikke teltet i det på vinterstid, men er fornøyd med teltet slik det er.

Mitt har stormmatter ja, og er produsert 2002.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har Isfjell med stormmatter. Har også brukt det om vinteren med ganske friskt vær. Synes det er et perfekt tomannstelt (3manns modell).Har nettopp hatt det til Barens outdoor for utbedring. Innerteltet har alltid hatt litt mye duk og hengt ned i fotenden. De har nå satt på ekstra klipps mot yttertelt, slik at innerteltet ikke henger for mye. Samtidig byttet de bunnduk, som ikke var tett lenger, så nå er det klart for mange flere netter.

Forteltet er passe stort, slik at matlaging etc gjøres der. Pleier alltid å grave kuldegrop, da blir det et skikkelig kjøkken 😀 Sammenlignet med dagens telt er det kanskje litt tungt, men bruker stort sett pulk på vinteren så de ekstra grammene klarer jeg. Til gjengjeld har teltet skikkelig robust stoff som ytterduk.

Lykke til med teltet 

Endret av Kija
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Teltet mitt skal nå brukes resten av vinteren med pulk, så dette var nyttig lesing. Bor heller ikke langt unna Barents dersom behov for reparasjon eller modifikasjoner skulle oppstå. Blir bra dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.