Gå til innhold
  • Bli medlem

Randonee bindinger på et vanlig ski anlegg?


Ralm

Anbefalte innlegg

Annonse
svingen skrev (2 timer siden):

Kjørt mye med Marker Alpinist aldri sett på de som risiko,jeg har "tau feste" til skia mine... men de er mest pga topptur og inne ønsker og gå hele veie ned ved fall ;)

Har Du orginal leash eller handmade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skianlegg krever at man har enten skistoppere eller leash for å hindre ulykker med "førerløse" ski. En tech-binding løser jo ut som en vanlig alpinbinding, så det er ikke noen ekstra risiko. Min erfaring er vel kanskje at i alle fall lette tech-bindingene løser ut med mindre slag og vridning enn alpinbindinger gjør.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (48 minutter siden):

Alle skianlegg krever at man har enten skistoppere eller leash for å hindre ulykker med "førerløse" ski. En tech-binding løser jo ut som en vanlig alpinbinding, så det er ikke noen ekstra risiko. Min erfaring er vel kanskje at i alle fall lette tech-bindingene løser ut med mindre slag og vridning enn alpinbindinger gjør.. 

Takk for svar🤙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fordel med rando sko er at de ofte er varmere samt at de har såler og er greie å gå på de minuttene man er i anlegget uten ski. Det setter jeg stor pris på. Min sønn har ikke savnet slalomskoene en eneste gang etter at han fikk randosko. Dyanfit beast i marker squire på twin tip skiene fungerer utmerket. 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man justerer glideplata på tåbindingen til korrekt høyde ift type såle på skoen så kan Sole.ID bindingene brukes med nær alle alpinsko og randoneesko som har tåleppe og hælkappe. Steg 2 her beskriver hvordan du kan stille den inn:

https://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/309701-HOW-TO-Adjust-Marker-Bindings-(Duke-Baron-Jester-Griffon-etc-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.