Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose vinter (marmot never summer)


ozprey

Anbefalte innlegg

Er redd denne soveposen har blitt diskutert i det lange og breie allerede. Beklager i så måte på forhånd.

 

Jeg ønsker en sovepose i dun, som jeg kan stole på holder meg varm og komfortabel i lave temperaturer.

 

Noen som har erfaring med denne posen? Evt noen som kan anbefale meg en pose som ikke koster heroin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte denne til kona, og kvaliteten virker veldig bra. Har ikke noe praktisk erfaring med den enda, så der har jeg dessverre ikke så mye å komme med. 
 

kan du være mer spesifik på bruksområdet? så er det litt enklere å gi deg tips. Lave temperaturer kan være så mangt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Jeg ønsker å sove ute i vinter. Med og uten telt. Ønsker å ha en pose som ikke gjør dørstokkmila lenger enn den allerede er dersom værmeldingen melder temperaturer ned til 20 blå.

 

Ser for øvrig at det finnes en del damemodeller som er billigere enn herremodellene. Comfort T ligger også lavere. Noen som har meninger her? Damepose til herren? Jeg er ikke 2 meter lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

damemodellene er ofte en del smalere, så sjekk det før du evt går for det. 
skal du bruke den midtvinters ned mot -20, ville jeg personlig gått for en varmere pose, men det er også ekstremt forskjellig hvor varm man er - og hvor stor sikkerhetsmargin man vil ha. Min vinterpose har t-comf på -16 (helsport Rago extreme), og  det har fungert fint ute midtvinters på skikkelig knirkeføre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter siste taler. Min vinterpose har t-limit på minus 11 (ME helium 800), men for å være helt sikker på en komfortabel natt uten frysing så kjører jeg et topose-system når temperaturen nærmer seg tosifret antall og bruker en lett sommerpose av dun samtidig da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ozprey skrev (På 12.12.2021 den 11.04):

Takk for svar!

 

Jeg ønsker å sove ute i vinter. Med og uten telt. Ønsker å ha en pose som ikke gjør dørstokkmila lenger enn den allerede er dersom værmeldingen melder temperaturer ned til 20 blå.

 

Ser for øvrig at det finnes en del damemodeller som er billigere enn herremodellene. Comfort T ligger også lavere. Noen som har meninger her? Damepose til herren? Jeg er ikke 2 meter lang.

Det er veldig mye pose for pengene (milrab selger den for 2500 nå), men hvis det er snakk om mange turer  med temperatur rundt -20 ville jeg kanskje valgt en annen. Selv opplever jeg  soveposen varm nok ned mot -15, med et godt underlag og ett sett ulltøy. .20 syns jeg var helt i grenseland og måtte ha på meg en tynn dunjakke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.