Gå til innhold
  • Bli medlem

Nitecore HC60w og HA23


hildis

Anbefalte innlegg

Kjøpte begge disse lyktene etter å ha prøvd en del lykter de siste årene (silva, magic shine, ledlenser ++).

Må si jeg er imponert over begge lyktene, lette og kompakte.

HC60 er oppladbar, men man kan også bruke "engangsbatterier" CR123. Eller man kan ta med et ekstra oppladet batteri. Flere lysstyrker, og passer bra til mitt bruk (gåturer, langrenn etc). Opplevde dårlig batteri tid på lav styrke, men god service fra importøren. Så nytt batteri er på vei i posten. Håper det fikser "problemet".

HA23 bruker 2xAA batterier, og den lykten har virkelig imponert meg. Batteritiden er overraskende lang, sammenlignet med tilsvarende lykter. Jeg bruker biltema batteri etc. Når det begynner å bli lite batteri, dimmer den ned. Men har inntrykk av at den lyser "til siste slutt", og ikke bare brått skrur seg av. 

Fordelen med begge disse lyktene er det at de er små og lette, og da blir de brukt. Enkelt å legge i sekken som sikkerhet, eller bare ta de på hodet i tilfelle man får bruk for lys. Dessuten sitter de godt på hodet. Har ikke fått testet de i skikkelig kulde, da kan det nok være en fordel med ekstern batteripakke.

Ofte er det lett å skrive når man er misfornøyd, men denne gangen ville jeg skrive en liten anbefaling da jeg er kjempefornøyd😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hildis skrev (8 timer siden):

 har inntrykk av at den lyser "til siste slutt", og ikke bare brått skrur seg av.

Akkurat det er en funksjon av både batteriet og lykta selv. Alkaliske batterier er forøvrig dårligst, med mindre man er fornøyd med den lille gløden de gir mesteparten av tiden. 

Hvis du syntes HC60 er liten og lett; Sjekk ut Nu20 eller Nu25. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.