Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det fortsatt streite kuppeltelt til 3 personer?


Espen A

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på utkikk etter et selvstående kuppeltelt til tre personer og finner rett og slett ikke et eneste eksemplar av arten.

Jeg er muligens sær, men jeg vil ha et telt med kun 2 teltstenger som går i kryss. Jeg vil IKKE ha den ekstra stanga i toppen som de fleste selvstående kuppeltelt har i dag. Dette ønsket gjør altså at jeg ikke greier å finne et eneste telt til tre personer. Finnes det et slikt standard telt i bra kvalitet i dag eller er det slutt på produksjonen av den slags?

Mvh Espen

 

9663045632030.jpg

Endret av Espen A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Espen A skrev (17 minutter siden):

Dessuten er konstruksjonen noe mer vindbestandig og færre ting kan ødelegges.

Hvordan er det mer vindbestandig med 2 kontra 3 stenger?

med 2 stenger blir det store blafrende overflater i vinden, ihvertfall om du skal ha til 3 personer.

FF07EACF-D3C0-4A42-8D4A-6C24B68121FB.jpeg

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel fort offtopic dette da men:

Den stanga over midten på typiske "amerikanske" kuppeltelt kan jeg ikke se for meg at skal være _noen_ form for mulig svakt punkt egentlig. Det eneste de stengene gjør er å bre teltduken lenger ut for bedre romslighet. Du kan jo fint slå opp teltet uten de også, men da med mindre romfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på alle svar, men jeg har ikke lyst til at denne tråden skal bli en diskusjon om 2 stenger vs 3 osv. har hatt en haug med telt opp gjennom åra og testet mye forskjellig. Akkurat nå ønsker jeg kun å finne et telt med to kryssende stenger, de andre alternativene vet jeg forsåvidt om. Håper fortsatt på tips til akkurat det. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Sydvang Utoset som er designet slik med kun to stenger. Teltet er definert som tomanns, men det er 155cm i bredden, så 

det får være opp til brukeren å avgjøre. Til sammenligning er Hilleberg Keron 3, 160cm i bredden. 

I tillegg er tørkeloftet helt fantastisk på teltet og store deler av innterteltet er mesh(genialt i myggfesten om sommeren).

 

https://www.fjellsport.no/sydvang-utoset-2-green.html?channable=013b4869640037383731303664&gclid=Cj0KCQiA15yNBhDTARIsAGnwe0UIZWDptrgD7JrqbVsQCx9MxOca4Sem5fdfzVNgxGHb9N-sRw3OKKYaAgoSEALw_wcB

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.