Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterpose blackweek beste deal?


Joachim V

Anbefalte innlegg

Hei 

Noe bedre forslag enn denne lumina hvis jeg vil legge litt mer i, gjerne dun?

Tenkte prøve meg mer ute i vinter og temp blir så kaldt det blir i i fjellet. Men jeg har og jervenduk extreme. 
 

https://www.fjellsport.no/mountain-hardwear-laminatm-20f-29c-dark-brick-lng-x-lh.html?q=Hardwear Lamina™ -20f/-29c Dark Brick LNG x LHP

PS jeg må ja lang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Köp hellre med gåsdun och 850 FP  FP på 650 är det på sämre produkter och anddun

Ska du dra stor pulka kan du köpa tex syntethttps://varuste.net/p55128/carinthia-defence-4

ev Carinthia Defense 6, L / 200cm -20 gr comfort temp 2600 gr

El beg Caravan/fjällräven/Alunjiak  mtsv dessa kostar i dag 6-8T beg 500-2000 kr

Jag har en caravan på 1600 gr ca -12 gr efter 3-4 tvättar  ner mot -20 som ny.bl dubbla blixtlås,extra dunficka i korsrygg osv.hade jag anv dun tvättmedel troligen fortf i nyskick.

Endret av Håkan S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å definere hva du mener med vinter og temperatur ifvm din bruk ja. 😊

Jeg har 2 "vintersoveposer" hvor den ene har temp grense på- 18 og den andre på -32. Den på -18 er mest hyppig brukt, også med overbag og da dekker bruksområdet ned i samme temperatur som den med -32 rating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du allerede har flere soveposer, kan du vurdere å kombinere de i stedet for å kjøpe en dedikert vinterpose.  Dersom du kombinerer 2 må du tenke på hvilken du skal ha ytterst, den fuktigheten du produserer i løpet av en natt vil kondensere på den ytterste, så dun kan være et dårlig valg som ytterpose. 

Endret av Likse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (45 minutter siden):

Greit å definere hva du mener med vinter og temperatur ifvm din bruk ja. 😊

Jeg har 2 "vintersoveposer" hvor den ene har temp grense på- 18 og den andre på -32. Den på -18 er mest hyppig brukt, også med overbag og da dekker bruksområdet ned i samme temperatur som den med -32 rating.

Nå må jeg jo starte et sted men håper å kunne dra på tur i fjellet f.eks Hardangervidda på vinteren så å klare seg i -18/-20 deromkring virker jo mest realistisk med fjellduk i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om Mammut protect down her og prøver den virker veldig lovende men nå er sprørsmålet størrelse og om jeg ønsker noe ekstra lengde? Den er oppgitt 180-195cm og jeg er 189cm for å være nøyaktig.. 

Den er ikke for kort men det er heller ikke noe rom hverken i lengde eller bredde? Ser mange sier man skal velge ekstra lengde, men blir ikke det bare kuldegrop, mer luft å holde varmt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.