Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellreven KEB "kopier"


Fjellfjes

Anbefalte innlegg

Annonse
Fjellfjes skrev (3 timer siden):

Hei,

Jeg er svært fornøyd med mine Fjellreven KEB-bukser, men syntes de er i overkant dyre, så finnes det noen Fjellreven KEB-lignende bukser som ikke koster skjorta. Jeg har sett litt på Lundhags, men ikke fått prøvd enda.

Takk for hjelp!

Jeg har hatt en Lundhags makke i noen år, og er meget fornøyd. God passform, fleksibilitet og holdbarhet. Har ikke noe nevneverdig med slitasje. Eneste som jeg kan påpeke er at den har stretch materiale på rumpa, hvor jeg kanskje ville valgt tjukt stoff. Så har blitt litt nuppete, men ikke mer enn det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er ikke særlig kjent med Keb buksen, men den klassiske G1000 fjellreven bukse. Jeg forstår at Keb'en  har noe stretch i kne og baken?

Jeg har i mange år brukt et par ganske uslitelige kloner av G1000  buksen fra Magasinet (Dovrefjell classic). De er så erstattet av en ny modell med 65/35% bomull/polyester ("G1000" blandingen) og med softshell i kne og baken. Den ny modell har jeg brukt en snau måned og er godt fornøyd med. Softshellen er litt lun på kne og bak. Hvor uslitelig den så er på lang sikt ved jeg ikke. Men prisen er en helt annen. 

Magasinet.no har en mengde ulike buksemodeller, som du kan se på. Jeg har over tid vært ganske fornøyd med flere ting fra Magasinet.no bl.a. ullsokker, som er nr. 2 etter Bridgedale for meg.

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut revolution race sine gp/gp pro/gp pro rescue-bukser. Slitesterke og komfortable, og veldig like i utformingen som keb-buksene. Sistnevnte har lufting oppe og nede, samt recco-refleks. 

Langt hyggeligere pris enn fjellreven. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.