Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes den en brei sovepose til en ikke så brei mann?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne posen her i god tro om at den skulle dekke mine behov i sommerhalvåret.

https://www.magasinet.no/mammut-perform-fiber-l-men-7-c-sovepose-titanium

Smarte løsninger, godt design, og god isolasjon til mitt bruksområde.

Men etter første tur kjente jeg at den var alt for trang. Klarer jo snøtt å verken lukke eller snu armene inni den. Det er en størrelse large, og jeg har ikke hatt dette problemet tidligere.

Jeg er mann  på 95 kilo og 184cm.

Jeg fikk heldighvis returnert posen til Magasinet som alltid leverer knall kundeservice!

Jeg målte den. Og den er virkelig smalere en oppgitt.20211025_121307.thumb.jpg.c9ce42df5664b12c3c25289411b859a3.jpg

 

Nå har jeg jo funnet ut at jeg setter pris på god plass i bredden på sommer/høst-posen min og lurer derfor på om noen har noen forslag?

Comfort temp på noen få minus, romslig og brei samt helst synterisk og under 2000kr.

Forslag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Har litt av samme problem selv. Er atletisk bygget med litt brede skuldre og finner at de fleste vanlige soveposer er trange der "oventil". Er samtidig ikke lett å lete etter og sammenligne data om soveposer der ute da angitt mål på bredde/omkrets varierer veldig eller mangler. Western Mountaineering, som jo er typisk amerikansk, har derfor selvsagt fokus på dette og har modeller av skikkelig "wide"-form. Men der er alt i fineste dun og koster fort 4-gangeren av ditt budsjett. Sjekk gjerne Helsport Alta-serien. Komfort ca 0 grader og finnes i tillegg (tror jeg ennå) i en wide-variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philip Lauritzen skrev (På 26.10.2021 den 21.21):

Comfort temp på noen få minus, romslig og brei samt helst synterisk og under 2000kr.

Forslag?

Hvor brei er den ved skuldrene den du har prøvd?  Eget mål eller oppgitt (noen produsenter oppgir bredde, andre omkrets)?

Her er par forslag:
Vaude Meglis XL: www.prisjakt.no/search?search=Vaude Meglis XL

Urberg Extra wide (stort pakkvolum):   https://www.prisjakt.no/product.php?p=5399060 [ EDIT: Glem denne om det var pose til sommerhalvåret du så etter]

Et annet alternativ er å bruke en utvider (expander/extender)  til en pose du ellers liker men som bare er litt trang, dvs om du finner en som passer.

Se følgende tråd;: fjellforum.no/topic/51575-utvidereforlengere-eller-hva-nå-det-heter-til-sovepose

Om du ev. vurderer dunpose så fører Hekta På tur merket WarmPeace som både har ekstra brede modeller i utvalget + også selger "utvider" til disse.

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vil være bred nok Big Agnes Sidewinder Camp 20 Long, fiberpose, selges for ca 2000kr fra f.eks. Bikester.

Jeg kommer til å kjøpe dun Sidewinder SL 20 Long. Her er alle forskjellige varianter av Big Agnes Sidewinder.

Ganske merkelig egentlig, at det er så få brede soveposer, jeg liker ikke å sove som en mumie :-)

De fleste mennesker blir bredere med årene, men ikke soveposene...

Endret av Terje Hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.