Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski


Peter1001

Anbefalte innlegg

Ska köpa min första fjellski ! Bor i skogslandskap.  De första turerna blir med sekk . Ska ev börja senare med fjellpulken och fjellturer

Har fastnat för åsnes finnmark 54 waxless eller nansen waxless.  Tycker finnmark 54 verkar lätt , bra och en go skida . Har ingen egen erfarenhet vad som är bra . Fungerar finnmark i fjellen utan stålkant ? 

Behöver hjälp med dessa funderingar! Mvh Peter 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte Finnmark 54 waxless i fjor pga hund og er veldig fornøyd! Bor selv i skogen og de holdt godt nok uten sekk. Med sekk ville jeg nok kanskje gått for noe bredere, men siden du skal bytte til pulk vil det nok være et godt valg. På dagsturer uten last bruker jeg nesten ikke feller, men til pulk og sekk må du nok påregne det. Jeg opplever dem som lette å manøvrere og siden de ikke har stålkanter har jo skia lav vekt også.

I fjellet så lenge det er kald snø fungerer den godt. Har ikke tenkt over mangel på grep på skavlete eller hard snø. Det er sent på våren når skaren er hardest på morgen det kan være utfordringer var min erfaring sist vinter. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.