Gå til innhold
  • Bli medlem

Lang og vanntett anorakk til dame


magnum_mauser

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Frua har begynt å gå mykje turer då ho ønsker å gå av seg nokre tilleggskilo ho har fått etter å ha født to barn, men vi bur på vestlandet og her er ofte surt og kaldt. Ho har vanntette jakker, men desse går skjeldent lenger enn ned til rumpa. Desverre har ho oppdaga min anorakk frå Blaser, den er so lang at den går ned forbi knea bak - dvs slik ein skikkelig anorakk skal være. Men det medfører at den svært ofte er fuktig og klam når eg skal bruke den på jakt påfølgande morgon - so eg leiter litt etter ein litt tilsvarande anorakk til ho. Dette er til vanlige spaserturer, so det er ikkje aktuelt å svi av mangen tusen kroner.

Det finnes mangen rimlige anorakker der ute, til under 2000 - med ein eller anna membran som holder ho tørr på sine turer. Men eg finner ingen som er av den lange typen - er det nokon som har eit tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under 2000,- tviler jeg på, hvis ikke noe dukker opp på tilbud, eller er helt jalla.

Noe særlig nærmere enn dette, tror jeg ikke du kommer.

https://www.swedteam.com/nb/produkter/anoraker/ultra-light-w-100042

Rettelse: Kanskje her? https://www.magasinet.no/dovrefjell-jeger-n-anorakk-gronn-mork-gronn

 

Endret av Larix
lagt til...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et utbredt problem for tiden, dette med dameklær. Av en eller annen grunn mener produsentene at det skal være så trangt og kort som mulig... 🤪

 

Jeg har en lang (til knærne), vanntett jakke fra Didriksons, som holder både vann og vind ute. Den kvalifiserer nok ikke som anorakk (jeg tror den ble solgt som vanntett parkas eller noe i den duren, men den er ufôret og fungerer som en lang regnjakke), da den har glidlås helt ned, det er nesten nødvendig på så lange jakker. Den "puster" ikke spesielt godt, men fungerer fint til vanlige spaserturer. Mener å huske at den kostet under 2000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Det finnes jo ørten ulike rimelige anorakker der ute, frå 700 kr til 2000 kr, i meir dagligdagse farger og i moderate lengder. Solangt finner eg berre typiske jaktplagg som har den lengden eg ønsker og prisen er deretter. Øverstkommanderende for heimen synes av ein eller anna merkelig grunn at grønne klær ikkje er rålekkert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen av dere komfortable med å sy? Da kan du lage den perfekte anorakken til henne i er bra stoff til godt under prisen du nevner. For mønster, se f.eks. Fairbanks Pullover fra the Green Pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (3 timer siden):

Er noen av dere komfortable med å sy? Da kan du lage den perfekte anorakken til henne i er bra stoff til godt under prisen du nevner. For mønster, se f.eks. Fairbanks Pullover fra the Green Pepper.

 

Har du eksempler på hvilke stoffer som kan være egnet til dette? Jeg er på jakt etter det samme som det TS spør etter, men sliter med å finne egnet stoff nå som Extremtextil ikke sender til Norge lenger. Det er dårlig utvalg i tekniske stoffer/"utendørsstoffer" i Norske nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en egen tråd om butikker som selger stoff på Gjør-det-selv forumet her. Tenker du enten kan bruke tettvevd bomull eller bomullsblanding (type Ventile/etaproof/G1000) eller noe form for pustende membranstoff (3-lags eller "2.5 lags). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnum_mauser skrev (22 timer siden):

Takker for svar. Det finnes jo ørten ulike rimelige anorakker der ute, frå 700 kr til 2000 kr, i meir dagligdagse farger og i moderate lengder. Solangt finner eg berre typiske jaktplagg som har den lengden eg ønsker og prisen er deretter. Øverstkommanderende for heimen synes av ein eller anna merkelig grunn at grønne klær ikkje er rålekkert 😂

Deerhunter får du i brun :)

Elles har no Norrøna lang og vanntett anorakk men til prisen av mange (tur)- dagar uløna permisjon frå jobb 🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.