Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Walk King Air


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Fikk mine nye fjellsko fra Alfa i dag og må si jeg er spent på om de holder det de lover!

De passer godt og ser veldig bra ut. Vid passform.

2 års garanti - vedlikeholdsfri - for godt til å være sant? Merker meg at de ikke skal behandles - kun rengjøres. Det er første gangen jeg ser på noen skotype. 
Noen med erfaring på akkurat denne skoen med Air?

84257165-4817-44A0-9634-7D3C2B4080A9.jpeg

F124FF1F-C947-4CE5-A7E2-B1EDA823DAA7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Landet nesten på disse i sommer ved valg av nye støvler...særlig pga bred lest. Men siden jeg til tider må la sko stå i bil over lengre tid mellom ulike turer, og kupeen kan bli glovarm sommerstid, falt jeg fra. Sies at disse kan bli deformert av for høy varme over tid, som i en varm bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (3 timer siden):

Fikk mine nye fjellsko fra Alfa i dag og må si jeg er spent på om de holder det de lover!

De passer godt og ser veldig bra ut. Vid passform.

2 års garanti - vedlikeholdsfri - for godt til å være sant? Merker meg at de ikke skal behandles - kun rengjøres. Det er første gangen jeg ser på noen skotype. 
Noen med erfaring på akkurat denne skoen med Air?

84257165-4817-44A0-9634-7D3C2B4080A9.jpeg

F124FF1F-C947-4CE5-A7E2-B1EDA823DAA7.jpeg

Hatt samme støvlene i noen uker.

Første turen ble jeg våt, men jeg har siden vert tørr og konluderte med at det var vann/svette som rant nedover leggene. Har gått mye i myren med de siden.

De er ikke så lette som reklamert, mine veier 750gram i 43.

Det er en tekstilsko med «syntetisk skinn» utenpå, for økt goldbarhet. Det holder seg fint uten impregnering påstås det. Det låses fuktighet mellom membranet og det ytre «syntetiske skinnet» så helt gjennomvåte støvler bruker nesten en uke på å bli helt tørr i dette mellomlaget.

Men alt i alt, veldig fornøyd. Litt lettere enn lærstøvler, men hadde ønsket vekt nærmere oppgitt vekt. Mer enn nok støtte og stivhet for meg, trenger ikke stivere sko/såler til noe av mitt bruk.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt desse i eit år no. Eg liker skoa godt, men eg opplever dei som noko "tettare" i den forstand at eg blir klammare på beina enn eg blir når eg bruker sko som ikkje er syntetiske. Uten at eg veit om det er korrekt, er min teori at sko med lær/skinn "puster" bedre jevnt over heile skoen, enn desse som har ventilasjonshull på sidene. Eg har faktisk sett at ved hard aktivitet der eg går hardt og lenge, so skummer desse skoa ut luftehulla på sidene - einaste skoa eg har hatt som fråder ved hard aktivitet 😂

 

Lette nok, godt grep og grei utforming for mine bein. Som nevnt kan dei vere utfordrande å tørke, men alle oss som driver med friluftsliv bør ha ein luftavfukter på vaskerommet. Det har eg og då tørker det aller meste over natta, uansett kor vått det er 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.