Gå til innhold
  • Bli medlem

Norske filmer/dokumentarer om packrafting


Anbefalte innlegg

Jeg har ordnet med en Kipara Char 265, og skal på langtur til neste år. Turplanleggingen har begynt alt nå, og jeg forsøker finne artikler og filmer som dokumenterer erfaringer fra det ganske land.

Det er én film som har fanget meg veldig, og det er denne: 

 

Noen som kjenner disse gutta? Skulle gjerne pumpet de for informasjon, evt spurt om de kunne laget en oppfølger med gear review og rutevalg.

Og er det noen som kjenner til andre norske filmer av samme kvalitet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har en Facebook side. Du kan jo sende en melding eller legge et innlegg å se hva de svarer.

https://www.facebook.com/Wild-Nittedal-2013813358936803/

Andre filmer. tja.  Monsen x 2 og Mattis var ned den elva i Packratft, ligger på NRK NEttTV hvertfall. 
Søk på Youtube på Escaping the Pandemic. Noen som er på packraft og gåtur i Finnmark.
Har også sett på en del av filmene til Peter Persson. Er lite i Norge da siden han er svensk men Sverige er jo ikke så langt unna. Og packraftru der i Alaska
Ellers dukker det opp mye hvis man søker litt på Yoututbe, dog varierer kvalitet noe.Søk på Femundsmarka, Kvenna, FInnmark plus padling, kano, packraft . Mange korte filmer men også en del lengre.
Søk på High North Extreme Expeditions, de har flere filmer. Bl.a en med flere episoder hvor det er kanotur ned Anarjohka. Sliter ut en ny Ally på turen da men litt koster det jo å dra på tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ned Karasjohka så kan jeg kanskje gi deg noen tips, bare å sende en PM. Padla ned der i juli 2019 og undersøkte de aller fleste ruter inn til elva før vi gjorde valget vårt. Turrapporten for turen finner du ved å trykke på "Mine turrapporter" under navnet mitt på siden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.