Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntette relativt tynne hansker?


Stv

Anbefalte innlegg

Annonse

For noen år siden invisterte jeg i et par jeg i et par dyre kvalitetshansker som også skulle brukes i regnvær.  Hanskene fungerte bra, men ikke da jeg noe seneres skulle ta dem på med våte hender, da fikk jeg dem simpeltheten ikke på.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Kjøpte et par Norrøna Falketind Dri i sommer. De er vanskelig nok å få på med tørre hender og håpløse om du er våt. Er nesten som engangshansker å regne i den forstand at du kan bruke de EN gang pr tur. Hvis du tar dem på før du starter. Hva som er værre er at de jo ikke er vanntette som "reklamen" lover.

 

Endret av Stv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stv skrev (27 minutter siden):

Hvordan er størelsene? XL tilsvarer feks 10? 11?

Står litt på linken om hvordan man måler. XL=11. Ser ut som de har XXL også. Passformen er god for meg. 

Tror jeg leste om de her på forumet før kjøp, så om du søker finner du nok mer info 👍🏻

Endret av DannyRS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DannyRS skrev (12 minutter siden):

Står litt på linken om hvordan man måler. XL=11. Ser ut som de har XXL også. Passformen er god for meg. 

Tror jeg leste om de her på forumet før kjøp, så om du søker finner du nok mer info 👍🏻

Takker. Widforss kjører 20% på luer og votter nå så bestilte et par (og et par votter) så får vi se. Ser noen sier de er som norrøna sine med at de er vanskelige å komme inn i. Får teste og eventuelt bare sende i retur om de ikke "passer". Takk for tips i hvertfall!

Endret av Stv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkan S skrev (4 minutter siden):

Tegera mekanikerhanskar i tunn skai fungerade bra i regnväder ca 50 kr höll bra i 16 d med stavar och lättare klättring,torkar över natten i Abside

Har et par vanntette vinterarbeidshansker kjøpt på Monter som jeg også har ment å teste på tur. Er dog noe tykkere en ønsket til formålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett par cykelhandskar i Neopren med nobbar på insidan från Ekoi(bland de bästa i cyklkläder på marknaden)ej provat ute än men de är extremt varma och nästan helt vattentäta men kostar flera 100 kr så kanske ej bra till vandring då de kan komma bort och torkar nog ej fort ute kanske bättre till kanot och cykel med mkt vind och minusgrader,finns ju kemikalie vantar som är vattentäta för någon 10 tals kronor i Latex el PVC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkan S skrev (17 minutter siden):

Har ett par cykelhandskar i Neopren med nobbar på insidan från Ekoi(bland de bästa i cyklkläder på marknaden)ej provat ute än men de är extremt varma och nästan helt vattentäta men kostar flera 100 kr så kanske ej bra till vandring då de kan komma bort och torkar nog ej fort ute kanske bättre till kanot och cykel med mkt vind och minusgrader,finns ju kemikalie vantar som är vattentäta för någon 10 tals kronor i Latex el PVC.

Aiai! Har de Gel(-5) eller glidelås(0)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen fluefiskehansker i tynn neopren. Fungert greit til fisking, teinetrekking og dykking om sommeren. Lette og smidige fra sølvlroken. Tenker de kan være grei til som 3 sesongs hansker :) 

 

Neoprenhansker beregnet for padling og dykking er alt for tykke.0

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil holde deg tørr på hendene og ikke punge ut mye for det kan du prøve et triks jeg lærte av en sykkelist. 

Først et par tynne ullvanter, deretter et par oppvaskhansker i str xl. Jeg prøvde det i høst på en langtur og det funka bra. Hvis hanskene er for trange kan det bli kaldt, derfor str xl. 

20210831_112950.jpg

Endret av Lars Erik Moen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.