Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Lupine Wilma X7 - evt alternativer?


Olav Nilsen

Anbefalte innlegg

Skal ha ny lykt. Denne gangen slår jeg på stortromma. Prioriteringer er mye og godt lys - lenge. Så vidt jeg kan se vil Lupine Wilma X7 være et sikkert kort - er folket enig i det? Erfaringer? Er det alternative lykter som også/heller bør vurderes? Prisklasse under 5k.

Bruk er søk og redning og daglige turer (hund, trim, fornøyelse) langt utenfor bebyggelse til fots og på ski langt nord for polarsirkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte Wilma RX7 tidligere i høst etter å ha hatt flere halvgode hodelykter. Lupine er dyrt, men foreløpig inntrykk er at kvaliteten står til prisen. Behagelig lysbilde og MYE lys. Vil anbefale å kjøpe utgaven med fjernkontroll, det er overraskende praktisk å ikke måtte opp til lykta for å justere lysstyrke. 
Vær klar over at du ikke vil få full ytelse av lykta så sant du ikke er i fart eller det er kaldt ute. Den dimmer noe ned pga temperaturen - på full effekt er lyktehodet etter hvert meget varmt. 
 

Wilma har ikke «camp-lys» som f.eks nyeste Piko har (singel diffus LED til typiske småjobber i leiren), men lysbildet og ytelsen er imponerende ellers. Det er en ny versjon av året som yter 3600lumen, forrige versjon (som jeg kjøpte på tilbud) yter 3200lumen. 
 

La ved bilde fra en liten lyktetur i marka i går. Løp og kjøp :)

394D2DAB-38EA-49B0-967C-00FBDE9B5B42.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.