Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring Rast Gassbrenner 3500W


Ola1

Anbefalte innlegg

Annonse

Er ikke Bulin BL100 T4 en slangebrenner, og Rast toppmontert?
De fleste gassbrennere på markedet er ganske OK, litt ulik vekt, effekt, og hvor stor kjele den tåler.  Vindskjerming er som regel dårlig. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.intersport.no/rast-frittstaende-3500-w-gassbrenner-utendors-gra/ino.rast.72778710.001.html?dwvar_ino.rast.72778710.001_color=001&cgid=
 

Er identisk med Bulin-brenneren som ble nevnt lenger opp.

Jeg har testet en slik: https://www.ebay.com/itm/154078879557?hash=item23dfd11f45:g:dtIAAOSwG4hfV5fK disse ble jo solgt i norske butikker, men etter hvert trukket tilbake fra markedet fordi koblingen mellom slange og brenner ikke holdt mål. Var forresten ubrukelig på alt annet en bensin og gass.  Tung nok til å kastes etter noen du ikke liker.

Jeg likte ikke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, mulig jeg bør satse på noe annet da.  Noen som har tips? 

Sett litt på Primus EasyFuel II Piezo, som jeg ser får bra kritikk av mange. Eller er det en annen brenner jeg bør vurdere enn den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gi gode råd uten å vite hva som teller for deg, høy effekt, koking på svak varme, vindskjerming, bruk ned til hvilken temperatur? Vekt volum, stødighet, tyngde/vidde på det som skal på toppen? Spiller det noen rolle om varmen er konsentrert på midten?  etc. etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at den skal brukes primært til høst/vår/sommer, en litt allrounder som kan brukes til å lage mat og koke vann osv. Vekt er ikke "så farlig", men klart det har litt å si hvis det blir for tung. Stødighet er viktig, da jeg tenker å plassere gryter og panner for matlaging. Det er kanskje en fordel å ha litt spredning på varmen når man bruker panne. 

Endret av Ola1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola1 skrev (25 minutter siden):

Okey, mulig jeg bør satse på noe annet da.  Noen som har tips? 

Sett litt på Primus EasyFuel II Piezo, som jeg ser får bra kritikk av mange. Eller er det en annen brenner jeg bør vurdere enn den?

Jeg har denne brenneren. Samtidig som det er den tyngste gassbrenner jeg har, er det også den desidert beste. God spredning på varmen og den lar seg enkelt regulere fra lett simring til full guffe.  Den har også forvarmingsrør som gir fordeler, kontra brennere uten.

Solid, relativt lav og stødig og med gode kjelestøtter. Tror den vil dekke behovet ditt og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har köpt en bulin MF och var produktionsrester i flaska,metallspån osv rengör innan den anv så det ej kommer in ev slang eller bränare.

Fungrar som reservbrännare skulle ej rekomendera som första på vintertur utan reserv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å anbefale denne:

i.php?x=0cef6b6f&u=aHR0cHM6Ly93d3cubWFnY
Den passer i Trangisettene, og fungerer ogsåmed gassboksen opp ned, som er en fordel når det er kaldt.
Må innrømme at jeg som oftest bruker bensinbrenner, og apropos det, med primuspumpe så passer koblinga, og ja den funker på bensin hvis den blir forvarmet. :-)

Endret av dsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.