Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna svalbard heavy duty bib


Gulo Gulo

Anbefalte innlegg

Hepp! 

Er på jakt etter ny turbukse. Eg har brukt fjellreven keb, nokre år no og er godt nøgd med den, men er på jakt etter ei solid bukse, litt a la den olivengrøne feltbuksa i forsvaret i bomull. Har lukta litt på norrøna svalbard heavy duty bib. Nokon som har denne og kan kome med ærlege tilbakemeldingar, bode positivt og negativt? 

:-) takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vanlig versjon av den og ikke bib. Er tykkere og litt grovere stoff i den enn f.eks Fjellreven Vidda Pro som jeg også har. blir da og litt tyngre.
Bruker den stort sett når det er kjølig/vinter. Vært en god bukse så langt. Bra detaljer på den. I og med at den er såpass grov så er det nok bra slitestyrke på den, kjøpte min i fjor høst så jeg har ikke slitt så mye på den enda. Til bruk som nå om dagen foretrekker jeg bruke  Fjellreven buksa, synes Svalbard blir litt for tjukk, hvertfall på dagsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulo Gulo skrev (11 timer siden):

Hepp! 

Er på jakt etter ny turbukse. Eg har brukt fjellreven keb, nokre år no og er godt nøgd med den, men er på jakt etter ei solid bukse, litt a la den olivengrøne feltbuksa i forsvaret i bomull. Har lukta litt på norrøna svalbard heavy duty bib. Nokon som har denne og kan kome med ærlege tilbakemeldingar, bode positivt og negativt? 

:-) takk

 

Jeg går ut i fra at denne har samme materiale som Svalbard Heavy Duty buksen (ikke bib):

Veldig behagelig og slitesterk, men stoffet blir noe slappere i formen når det blir fuktig (regn og/eller svette). Det er ikke noe særlig problematisk, men det hadde vært et pluss om den beholdt den gode og "freshe" feelingen den har når man tar den på seg helt tørr og fin - hele tiden.

Jeg bruker buksen primært på vår, høst og vinter. Det blir litt for varmt på sommeren.

 

Materialene i disse buksen skal dog ha vært endret flere ganger tror jeg, og jeg er litt usikker på hvilken av utgavene jeg har opp mot hva som selges i dag.

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.