Jump to content
IGNORED

Kamera til tur

Newbee
 Share

Recommended Posts

Jeg et ingen stor fotograf, men jeg liker å ta litt bilder på tur. I tillegg til mobilen så tar jeg med meg et olympus tough kamera. Det er robust og duger til det meste. Jeg syns det tar brukbare nærbilder, bra naturbilder generelt og det tåler vann så jeg får tatt bilder på de dagene det er litt vær eller jeg er ute i røffe forhold på vannet også. Det finnes helt sikkert bedre kameraer, men dette er et godt kompromiss for min bruk.

OI000132.thumb.jpg.ccee4847150124227105dc40396dba7a.jpg

Det beste kameraet er det man faktisk tar med seg og bruker. Hvis man gidder å bruke litt tid på å lære seg noen av funksjonene til kameraet kan det gjøre mye for resultatet uavhengige av om det er et mobilkamera, kompaktkamera eller en speilrefleks.

Det er sjeldent at jeg tar mine beste bilder med det teknisk sett beste kameraet mitt fordi det er så sjeldent jeg gidder å dra på det. Jeg har mange kule bilder tatt med mobilen fordi jeg har hatt den med meg når motivert plutselig var der og så legger jeg til rette for suksess på tur ved å ta med kompaktkameraet.

Behovet til en amatørfotograf og en fotoentusiast er også veldig forskjellig ikke minst på grunn av manglende interesse for å lære seg mye om kameraet og redigeringsmuligheter. Selv lærer jeg meg litt om kameraene mine, men bare litt.

Man tar hva man har når motivet plutselig er der og for folk flest blir dette bra nok:

20151101_164507.thumb.jpg.cf2432b8729998b22642bb490558195a.jpg