Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppblåsbart liggeunderlag


Sjimpansen

Anbefalte innlegg

Hei :)

For litt over 5 år siden kjøpte jeg et Exped DownMat 7 LW. Har brukt det flere netter hvert år, men langt fra noe ekstremt bruk. Liggeunderlaget har vært lagret i innendørs bod. Liggeunderlaget består av 8 luftrom som går på langs av liggeunderlaget. I sommer opplevde jeg limet(?) mellom to av luftrommene på midten av liggeunderlaget røk, slik at to luftrom ble til ett. Dette luftrommet ble selvsagt dobbelt så høyt som resten, og liggeunderlaget ble ubrukelig. Jeg hadde ikke med reserveunderlag, så det endte med 4 netter med kun jervenduk og sovepose mellom meg og bakken.

 

Jeg vurderer nå å gå til anskaffelse av nytt oppblåsbart liggeunderlag. Det jeg hadde var som nevnt litt over 5 år gammelt, og har sånn sett gjort nytten. Likevel er jeg nå skeptisk og har til dels mistet tilliten til at jeg kan stole på slikt underlag. Det virker som at det ikke var bruken, men alderen i seg selv som gjorde at festet mellom luftlommene ble morkent og upålitelig. 

 

Har noen opplevd det samme, eller har tanker rundt dette? Finnes det underlag som har annen løsning på festet mellom luftrommene enn Exped?

 

Tar også i mot erfaringer om oppblåsbare liggeunderlag for to personer vs. to stykk enkle underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du googler Exped og delaminering vil du få flere treff. Var visst en batch med noe dårlig lim, men det har Exped fikset opp i for lengst.  Forøvrig er det en grunn til at mange alltid har med et lett celleplastunderlag på tur i tillegg til det oppblåsbare. Særlig hvis man skal være ute flere netter og/eller det er kaldt. 

Endret av SnorreL
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.