Gå til innhold
  • Bli medlem

Njord Outdoors


Bugten

Anbefalte innlegg

Nokon som har erfaring med denne nettbutikken ?

Ultralight Camping AirPump – Njord Outdoors Co.

Er den reell , eller berre lureri ?

Florerer på sosiale media med ukjende levrandørar som leverer "lure" nyvinningar om dagen , og denne dukkar stadigt opp att.

Lenke er til ei pumpe som eg kunne tenkt meg å prøve. Har og fleire interessante produkt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som de kun dobler prisen og videreselger fra AliExpress. Finner de samme produktene med de samme bildene der. Ser for eksempel at det de selger som "Fish finder" på "salg" til 615,- koster 350,- på AliExpress. Det samme gjelder soveposen de selger til 1400,-. Den samme soveposen får man til halve prisen inludert frakt på AliExpress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det er fryktelig mange jallabutikker som dukker opp for tiden. Mange har norskklingende navn - bellfjord er en annen som har litt merkelige produkter. Alt ser norsk ut, men etter som jeg skjønner kommer ikke varene før etter mange måneder, så mye tyder på at de selger direkte fra Kina? 

Støtter heller leverandører som utvikler egne produkter egentlig..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapet er basert i Canada via Shopify handelsplatformen.

Du må nok legge på toll og Norsk MVA (moms) + heftig frakt + alt annet de ikke opplyser om, bare for å være sikker.
Som de andre her skriver er dette en typisk «Drop Shipping» butikk. De selger antagelig varer der AliXpress tar seg av shipping prosessen og du som kunde må betale en blodpris via denne personens webside som ofte betyr en katastrofal prosess for å bytte/returnere eller reklamere på et produkt. Du er heller ikke ivaretatt av Norske forbrukerrettigheter. Genial måte å tjene penger på uten videre innsats nødvendig. Det finnes selvfølgelig seriøse folk her også, men prisene på denne siden burde gi hint nok.

Lars.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man synes produktene ser greie ut er min erfaring at AliExpress har relativt rask leveringstid, og er ryddige og greie å forholde seg til. De (veldig få) gangene noe har blitt borte underveis i transport har jeg registrert kalgesak. Disse har blitt behandlet på under et døgn og pengene kom tilbake på kortet dagen etter det igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte nok det var ein jallabutikk ja.

Takk for innspel !

Like greit å kjøpe "jalllavarer" frå kinamannen sjølv ja ...  😉

Fullt klar over at det var på andre sida av dammen , og at moms og frakt kom i tillegg.

Takk til "sofasliter" for Ali Ekspress - lenkja ! 🙂

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par siste tips må være eBay & Amazon. På eBay rangeres selgerene etter et poengsystem og er avhengig av at de oppnår «god score». Jeg har handla bøtter og lass med ting der til helt ok kvalitet og pris. Eneste du må passe på før du bestiller er at selger leverer til Norge. Det er heller ingen skjulte kostnader men frakten kan ta ganske lang tid.

Jeg bruker den engelske eBay. Du kan velge hvor du vil søke (Asia, Europa osv). Jeg bruker vanligvis Asia for de beste prisene.
https://www.ebay.co.uk/b/Sports-Hobbies-Leisure/bn_7000259669

 Amazon som også har en del greie ting selv om prisene er noe høyere. Et sikkert handlenett uten skjulte kostnader der det kommer opp automatisk om selger leverer til Norge. Helt ok service selv om eBay er hakket bedre på det.
https://www.amazon.co.uk/s?bbn=318949011&rh=n%3A318949011&dc&qid=1632483136&ref=lp_116189031_ex_n_1

 

Endret av Lars og Berit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.