Gå til innhold
  • Bli medlem

Lundhags High II (jaktstøvler) som klyper!


Knektstang

Anbefalte innlegg

241281235_270884047971113_8162147862983041637_n.thumb.jpg.f6fa8edb453ad96534bcc9ff3cdfde22.jpgHei godtfolk!

Jeg kjøpte et par med Lundhags Professional High II som jeg opplever at klyper meg på oversiden av storetåen når man bøyer foten. Det vil si, gummien klyper ned på tåen i det man tar et skritt. Dette begynte å oppstå etter noen kortere turer og har ikke avtatt, derimot bare blitt verre. 

Har noen andre opplevd lignende med Lundhags? Leste på utsidan.se om en som har hatt samme opplevelse. Han mente det kunne bero på at Lundhags har byttet gummitype?

Endret av Knektstang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har et par Lundhags Jaure ll LT Mid og opplevde det samme med dem. Kjentes ut som om at det ikke var nok plass til framfoten i høyden, og knekken i gummien ga meg gnagsår oppå stortåa de første turene.

Jeg teipet området med sår teip når jeg brukte dem. I tillegg byttet jeg det ytterste paret med sokker, fra tykk til mellom tykk sokk, og nå har det løst seg selv. Skoene har ikke gitt meg gnagsår i sommer.

Når jeg byttet mine gamle Lundhags Professional i fjor høst til de jeg har nå måtte jeg gå ned en størrelse. Jeg stusset litt over det og tok kontakt med dem om den problemstillingen. Da sa de at de hadde bytte fra natur gumme til syntet gummi og gjorde da noen endringer med størrelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Odin1 said:

Hei.

Jeg har et par Lundhags Jaure ll LT Mid og opplevde det samme med dem. Kjentes ut som om at det ikke var nok plass til framfoten i høyden, og knekken i gummien ga meg gnagsår oppå stortåa de første turene.

Jeg teipet området med sår teip når jeg brukte dem. I tillegg byttet jeg det ytterste paret med sokker, fra tykk til mellom tykk sokk, og nå har det løst seg selv. Skoene har ikke gitt meg gnagsår i sommer.

Når jeg byttet mine gamle Lundhags Professional i fjor høst til de jeg har nå måtte jeg gå ned en størrelse. Jeg stusset litt over det og tok kontakt med dem om den problemstillingen. Da sa de at de hadde bytte fra natur gumme til syntet gummi og gjorde da noen endringer med størrelsen.

Hvilken lest har du? Selv har jeg optilesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2021 at 10:08 AM, Odin1 said:

Hei.

Ved nærmere ettertanke er jeg usikker på hvilken lest det er på Jaure ll Lt High. Det står ikke spesifisert hvilken lest de har, men det står "Single Size Shaft for tettere passform".

Ja, de første turene opplevde jeg også gnagesår toppen av vristen der gummibunnen er festet til skaftet. De nederste lissefestene er to punkt der jeg føler det presser litt på. 

I det hele så blir det en ukomfortabel opplevelse med press og klyping, hehe. Var det slik for deg også i begynnelsen - og nå er det borte?

 

Takk forresten for gode tilbakemeldinger. Jeg har skikkelig trua på Lundhags støvelkonsept - så jeg jakter videre hvis denne lesten ikke viser seg å funke, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gnagsår rett ved der stortåa starter. Dette gjalt begge føttene. Brukte litt tid på å «gå de inn». Kanskje to tre måneder, men det løsnet ikke for min del, før jeg byttet de ytterste sokkene til litt tynnere. Jeg har slitt ut et par Lundhags Professional uten å få et eneste gnagsår. Det kan virke som at lesten på Jaure light er trangere og gir mindre rom til foten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hentet et par Jaure på posten nå nettopp. Opplever det samme som flere skriver her, at det presser ned på tåen. Usikker på om jeg skal ta sjansen på å gå dem inn, eller bare sende i retur? Er jo nok av gode sko å velge i mellom 3-5000. Flere med denne erfaringen? Og løste det seg for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fikk ikke med meg denne tråden i sin tid... men jeg hadde det samme problemet når jeg hadde Lundhags Syncro High og det ble bare verre og verre etter hvert. Etter at jeg sleit de ut gikk jeg over til en konkurrent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.