Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped chairkit


hundevenn

Anbefalte innlegg

Annonse

Jepp. Sjekk slutten av denne videoen. Gjør omtrent helt likt. Vanskelig å få ut all luft. Tømmer først kanalen som går fra pumpa på min downmat. Posen til chair kit er ganske generøs i størrelsen. Det blir en stor pølse. Men chair kit er jo komfort 🙂

Endret av DannyRS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DannyRS skrev (31 minutter siden):

Jepp. Sjekk slutten av denne videoen. Gjør omtrent helt likt. Vanskelig å få ut all luft. Tømmer først kanalen som går fra pumpa på min downmat. Posen til chair kit er ganske generøs i størrelsen. Det blir en stor pølse. Men chair kit er jo komfort 🙂

Flott og takk. Ja, chair kit er gull :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksilbergenseren skrev (1 minutt siden):

Jeg tar trekket av underlaget, og ruller underlaget rundt trekket med stengene. Jeg har konkludert med at det er enklest. 
Før tok jeg ut stengene, men trekket trekker seg sammen akkurat nok til at det er umulig å få stengene på plass igjen.

Takk for innspill. Det virker jo også som en grei løsning. Jeg får prøve begge variantene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar bare underlaget være inni chairkit, bretter over tre ganger den veien som pinnene legger seg naturlig og ruller det sammen. Fester nederst på sekken der man vanligvis fester liggeunderlag. Når jeg kommer fram åpner jeg glidelås på gløtt og bruker pumpesekk for å blåse opp. Veldig lettvint, men blir stort sett liggende hjemme pga for mye vekt/volum å drasse på når alt kommer til alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksilbergenseren skrev (12 timer siden):


Før tok jeg ut stengene, men trekket trekker seg sammen akkurat nok til at det er umulig å få stengene på plass igjen.

Jeg kapper stengene en cm. Ellers risikerer man at de sprenger kanalene. Det har skjedd meg to ganger, fikk nytt på reklamasjon.

Hele stoltrekkene krymper også, slik at det tidvis kan være vanskelig å få inn underlagene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (1 time siden):

Når du tar på trekket på denne måten, ha fingeren bak glidelåsen eller ta luft ut av underlaget. Både jeg og flere andre har opplevd at glidelåsen tar å kiler seg i underlaget med påfølgende hull.

Takk for godt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (2 timer siden):

Jeg kapper stengene en cm. Ellers risikerer man at de sprenger kanalene. Det har skjedd meg to ganger, fikk nytt på reklamasjon.

Hele stoltrekkene krymper også, slik at det tidvis kan være vanskelig å få inn underlagene..

Risikerer du ikke at skarpe kanter på de avkuttede stengene med tiden vil kutte opp/lage hull i trekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundevenn skrev (3 timer siden):

Risikerer du ikke at skarpe kanter på de avkuttede stengene med tiden vil kutte opp/lage hull i trekket?

 

SnorreL skrev (2 timer siden):

Er bare å pusse av kantene så de ikke er skarpe....

Du drar av endekoppen, kutter stangen, pusser kuttet, setter på igjen endeproppen. Like god som ny, man kan ikke se at den er kappet.

Kapp kun så mye som trengs. Prøv 5mm f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.