Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Eggi Advance - erfaringer


Astrids

Anbefalte innlegg

Annonse
Astrids skrev (38 minutter siden):

Hei, 

Lurer på om noen har erfaring med Alfa Eggi Advance? Veldig nysgjerrig på denne, og finner lite/ingen tester/erfaringer online.

https://www.alfa.no/products/eggi-advance-gtx-m-black

På jakt etter lettere, mer fleksibel fjellstøvel med godt grep, tidligere vært veldig fornøyd med Alfa Kvist.

Astrid

Dette er vel en fjellstøvel som er en del stivere enn den høye turskoen/markaskoen Alfa Kvist?

Jeg har ikke prøvd Eggi selv, men jeg stod mellom denne og Walk King Air når jeg kjøpte nylig. Jeg gikk for Walk King Air siden jeg er fornøyd med den brede passformen til mine forrige, men Eggi virker bedre i materialvelget siden den også veier det samme. Den har dog noe smalere passform. Angrer litt på at jeg ikke prøvde den også, for materialet i Walk King Air holder på en del vann, men skal til gjengjeld puste noe bedre i følge beskrivelsen.

Kjøpte også Alfa Kvist, det er en mye smalere, lettere og mykere sko enn Walk King Air.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Astrids skrev (På 19.9.2021 den 18.57):

Hei, 

Lurer på om noen har erfaring med Alfa Eggi Advance? Veldig nysgjerrig på denne, og finner lite/ingen tester/erfaringer online.

https://www.alfa.no/products/eggi-advance-gtx-m-black

På jakt etter lettere, mer fleksibel fjellstøvel med godt grep, tidligere vært veldig fornøyd med Alfa Kvist.

Astrid

Jeg har heller ikke prøvd Eggi, men den ser jo veldig lik ut som Kvist, bare i lær og med bedre isolasjon. Om du er fornøyd med Kvist til ditt bruk har jeg vondt for å tro at ikke Eggi bør fungere alldeles utmerket. Kvist har forøvrig kommet i ny "2.0"-utgave, om det kan være et alternativ.

For min del synes jeg Kvist har litt tynne såler for gåing i steinur, men er supre ellers. Bruker Walk King når jeg trenger stivere støvler enn Kvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.