Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsvarets soverpose


8370Roger

Anbefalte innlegg

Annonse

hvis det er den fra cato ringstad tåler den godt under 30 blåe, brukte den under åpen himmel på finnmarksvidda, riktig nok med reinsskinn og jervenduk, men den er varm og god, den er også god å bruke i varmere tempraturer den blir ikke klam.

den negative siden ved posen er at den er så tung og romstor, jeg har en slik selv og er på utkikk etter kompresjonstrekk som passer, posen som følger med komprimerer dårlig synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffa meg et par u-brukte poser fra luftforsvaret. Tunge men varme. Ikke noe gummiert yttertrekk. Ikke akkurat det jeg tar med en sommerdag, men kommer til å bli brukt på neste års HV-øvelse (i februar) Den nye posen til HV, synes jeg er noe møl.

Tung, liten og kald.

Og selvfølgelig finnes den kun til folk under 1.60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har havnet i grønne klær igjen, lurte på hvor god den posen til Heimevernet er ??. Ein svær bomullsak med hemper for lukking. Sikkert noe 50-talls greie.

Ikkje noe å skryte av det utstyret, men det virke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter posen? Forsvaret har litt forskjellige poser i bruk.

hei runegutt123

Det står ingenting på soveposen. Glideåsen går helt ned. Trekket er av nylon eller noe lingnende og virker som den rives lett, noe jeg også har hørt er et problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
hvis det er den fra cato ringstad tåler den godt under 30 blåe, brukte den under åpen himmel på finnmarksvidda, riktig nok med reinsskinn og jervenduk, men den er varm og god, den er også god å bruke i varmere tempraturer den blir ikke klam.

den negative siden ved posen er at den er så tung og romstor, jeg har en slik selv og er på utkikk etter kompresjonstrekk som passer, posen som følger med komprimerer dårlig synes jeg!

Hei

Har veid posten. Den er 3.2 kg uten trekk. Det står et merke inni posen ved hode-enden der det står 0275

89

Kan ikke se noen andre merker/navn.

Det er ikke fester for innertrekk slik det var i den gamle militærposen. Det er borrelås på glidelåsklaffen. Tror du vi snakker om den samme posen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger, jeg tror den posen du har heter M89, og er den nye posen til HV.

Jeg er ikke begeistra for posen. Den er bla. alt for kort.

Hei

Har prøvd den, den er kort til meg også (1,80). Blir nok neppe til å dra den på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er den fra cato ringstad tåler den godt under 30 blåe, brukte den under åpen himmel på finnmarksvidda, riktig nok med reinsskinn og jervenduk, men den er varm og god, den er også god å bruke i varmere tempraturer den blir ikke klam.

den negative siden ved posen er at den er så tung og romstor, jeg har en slik selv og er på utkikk etter kompresjonstrekk som passer, posen som følger med komprimerer dårlig synes jeg!

sjekk ut www.miltrad.no

http://www.miltrad.no/webshop/index.jsp?active.category=10&active.item=76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.