Gå til innhold
  • Bli medlem

Andrew Artico eller andre varme og stabile 75mm støvler


Megogskyggen

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har erfaring med disse? Jeg er ute etter noen stabile og varme støvler til skiturer i kupert terreng som er ok å kjøre telemarkssvinger, greie å gå bortover med og er varme.  Jeg har inntrykk av at Andrew støvlene oppfyller kriteriene men at det har vært problemer med att gummikalsjeringen har sprukket opp. Har noen erfaring eller synpunkter på dette? Ev. andre alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Har brukt Andrew Artico siden 2017 (fordi Lundhags Huskyene fant det for godt å begynne separasjon med sålen på verst mulig tidspunkt like før en tur til Svalbard, skomaker ikke var å oppdrive og 75 mm uten utakbar innersko er uaktuelt, og skostørrelse 48 er generelt et sjansespill å få tak i - da var det bare å blø de nødvendige tusenlappene.) Det første paret måtte i retur fordi de sprakk opp i overgang kalosjering såle. Det andre paret har fungert fint i Voile 3 pin cable og diverse gamle Kandharløsninger.

Kjøremessig er de stødige, men jeg har heller ikke erfaring med plastsko (og vil heller ikke ha det) som referanse. De overgår Lundhags Husky og Crispi Super Telemark ihvertfall. Til bortovergåing kan de nok oppleves som noe tunge, men det går fint og er hovedbruken min. 

Sammenliknet med Lundhags Husky vinner Andrew på kjøring med god margin, men på varme og bortovergåing vinner Lundhags. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.