Gå til innhold
  • Bli medlem

Gresshopper i Jotunheimen


BjornSun

Anbefalte innlegg

Vi fikk noen flotte dager i Jotunheimen i forrige uke, 23.-30 august.

Observerte ganske så mange gresshopper, både rundt Gjendebu, Gjendesheim og andre hytter. Har aldri sett dette i Jotunheimen før. Hvilken art gresshoppe det er vet jeg ikke, de var ofte ca 4-5 cm lange og noe rødt på bakbena.

Noen som kan mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
BjornSun skrev (På 2.9.2021 den 9.45):

Vi fikk noen flotte dager i Jotunheimen i forrige uke, 23.-30 august.

Observerte ganske så mange gresshopper, både rundt Gjendebu, Gjendesheim og andre hytter. Har aldri sett dette i Jotunheimen før. Hvilken art gresshoppe det er vet jeg ikke, de var ofte ca 4-5 cm lange og noe rødt på bakbena.

Noen som kan mer om dette?

Slike? https://www.artsdatabanken.no/Pages/232392

image.png.10634654a6f74f8e61853b385bd52a03.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg drar kjensel på de som Terka linket til. 

Vanlig, med andre ord, i våre områder. Men har nok ikke sett så mange før, som vi gjorde iår. Kanskje blir man mer oppmerksom på annet enn bare 2000-metere, med årene? :)

Takker så  mye for svar!

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.