Gå til innhold
  • Bli medlem

20 år gammel Guidelinestang


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Pris er billig, alt av brukt utstyr taper seg latterlig i pris . Og guideline for 20 år siden var litt "billig merke" . Test stanga og den passer deg så er bruktkjøp knall . 

Til sammenligning så har jeg kjøpt noen Sage stenger fra tidlig 2000 tall og betalt 1500 kr . De kostet vel 6000 nye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eldre fluestenger er ofte litt tyngre og litt tregere i aksjon. Kva liker du? Eg bruker mykje ei treg karbonstang frå 2002 som funker strålande for meg. I tillegg er eit godt snøre viktig. Har du mulighet til å prøvekaste 1 og 2 dager så er jo det best. Kva modell er det?

Endret av josteink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
lars p skrev (På 1.9.2021 den 11.25):

Pris er billig, alt av brukt utstyr taper seg latterlig i pris . Og guideline for 20 år siden var litt "billig merke" . Test stanga og den passer deg så er bruktkjøp knall . 

Til sammenligning så har jeg kjøpt noen Sage stenger fra tidlig 2000 tall og betalt 1500 kr . De kostet vel 6000 nye 

Fikk akkurat en mail - og så var stangen min - gratis 👍  Dessverre er jeg i Spania🤥 frem til i midten av neste måned,  men tror at stangen vil passe utmerket for er en håpløs konservativ fluefisker som meg.  Bruker fremdeles Doubletapered snøre, (For en lykke å forta dobbeltrekk både på ut og tilbakesleng) og Hardy Marquise fra 1972.   Den fungerere alldeles glimrende, men så dyr den er blitt.  Og så har den knarr.  Sneller uten knarr er bare for tyvfiskere sa legendariske Knut Rom engang.

Men for å vende tilbake til stangen.  Tror den vil passe meg utmerket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.