Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ rapell-ring


DenGladeVandrer

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer enn sterk nok, men jeg ville heller brukt Beckett hitch, J-bend eller andre knuter fremfor slike.
Eventuelt slik: https://www.warbonnetoutdoors.com/product/1-buckle-set/

Selv kjører jeg denne:
https://dutchwaregear.com/product/ti-cinch-buckle-complete-suspension/#ti-cinch-buckle-amsteel-loop-pair
Veldig enkel å justere
og montere.

merk at jeg snakker ikke ned slike. Det er mange som bruker de og trives godt med de. Det er bare min preferanse etter å ha prøvd slike og foraktet de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frankdrebin skrev (1 minutt siden):

Mer enn sterk nok, men jeg ville heller brukt Beckett hitch, J-bend eller andre knuter fremfor slike.
Eventuelt slik: https://www.warbonnetoutdoors.com/product/1-buckle-set/

Selv kjører jeg denne:
https://dutchwaregear.com/product/ti-cinch-buckle-complete-suspension/#ti-cinch-buckle-amsteel-loop-pair
Veldig enkel å justere
og montere.

merk at jeg snakker ikke ned slike. Det er mange som bruker de og trives godt med de. Det er bare min preferanse etter å ha prøvd slike og foraktet de.

Knuter og meg, blir som FrP og miljøpolitikk.... ingen god match. 

Prøver de ringene jeg... koster jo itt'no.. (og enda billigere med OBOS-rabatt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (1 time siden):

Da du har lagt det ut som emne under 'Klatring' skal jeg være tydelig på at maxbo stålring ikke er til bruk i klatring. 

Fixe derimot har mange produkter rettet mot klatring og i Norge benyttes en god del til klatrefelt.  Dette er utstyr som imøtekommer strenge krav og tester herunder stålkvaliteter, produksjonsmetoder og sveiseteknikk. For klatrespesifikt utstyr følger de UIAA std og for mer generelt bolteutstyr bestemte industri std for betong/fjell.  Typisk vil en slik ring ha garantert 50 kn bruddstyrke. 

Elf Stålring fra maxbo er i motsetning billig, ikke angitt stålkvalitet eller type sveis. Ingen påstemplet type godkjenning. 

For bruk til hengekøye tror jeg allikevel at du skal ligge veldig urolig for at ikke maxbo ringen skulle holde :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTG skrev (26 minutter siden):

Da du har lagt det ut som emne under 'Klatring' skal jeg være tydelig på at maxbo stålring ikke er til bruk i klatring. 

Fixe derimot har mange produkter rettet mot klatring og i Norge benyttes en god del til klatrefelt.  Dette er utstyr som imøtekommer strenge krav og tester herunder stålkvaliteter, produksjonsmetoder og sveiseteknikk. For klatrespesifikt utstyr følger de UIAA std og for mer generelt bolteutstyr bestemte industri std for betong/fjell.  Typisk vil en slik ring ha garantert 50 kn bruddstyrke. 

Elf Stålring fra maxbo er i motsetning billig, ikke angitt stålkvalitet eller type sveis. Ingen påstemplet type godkjenning. 

For bruk til hengekøye tror jeg allikevel at du skal ligge veldig urolig for at ikke maxbo ringen skulle holde :-)

Hadde aldri i livet brukt noe som ikke er godkjent for klatring til klatring, livet er for bra det til det :-) 

Men når noe til 25,. pr stk er like bra som noe til 85,- så er valget enkelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (2 timer siden):

Men når noe til 25,. pr stk er like bra som noe til 85,- så er valget enkelt. 

Da tar man de til 85,- for det ser mest proft ut og høyner aktelsen fra utstyrsnerder opptil flere hakk...

Husker en jeg var på tur med for flere tiår siden som fikk se et Hilleberg-telt (som jeg bare drømte om få råd til den gangen). Han kjente på bardunene, så på teltet og deretter på meg: "Plæntelt" sang det på trøndersk med forakt i smilet. Jeg holdt kjeft. I dag har jeg tre "plæntelt".

;-)

Endret av Skogens Stønn
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (16 minutter siden):

Da tar man de til 85,- for det ser mest proft ut og høyner aktelsen fra utstyrsnerder opptil flere hakk...

Husker en jeg var på tur med for flere tiår siden som fikk se et Hilleberg-telt (som jeg bare drømte om få råd til den gangen). Han kjente på bardunene, så på teltet og deretter på meg: "Plæntelt" sang det på trøndersk med forakt i smilet. Jeg holdt kjeft. I dag har jeg tre "plæntelt".

;-)

Ble 4 for 44,- Henger meg alene 99% av turene jeg er på, så ingen som kan rakke ned på meg :-) 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (8 minutter siden):

Ble 4 for 44,- Henger meg alene 99% av turene jeg er på, så ingen som kan rakke ned på meg :-) 

Nei - nei - nei -nei! 😮 11 kr stykket? 😒 Sånt går da ikke an! 🙄 Håper de ryker i løpet av natta! 😆 85 kr hadde vært mye — dyrere...😂

😇

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.