Gå til innhold
  • Bli medlem

Hennessy liggeunderlag


Anbefalte innlegg

Annonse

Gitt at det er vindstille, og god plassering av køya, så fungerte bobleplastgreia for meg ned til ca +4°, da med fleezepledd el lignende for at det ikke skal bli klamt. Kombinert med skum-matta til hennessy under, ble det mindre ømfintlig for trekk - men ikke varmere.

Tilsvarende tolags bobleplast med folie har en R verdi på under 1, hvis man ikke regner reflektert varme. Det å kombinere med den blir for meg litt meningsløst, med en så lav R verdi går vinning opp i spinninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TimoS skrev (24 minutter siden):

Gitt at det er vindstille, og god plassering av køya, så fungerte bobleplastgreia for meg ned til ca +4°, da med fleezepledd el lignende for at det ikke skal bli klamt. Kombinert med skum-matta til hennessy under, ble det mindre ømfintlig for trekk - men ikke varmere.

Tilsvarende tolags bobleplast med folie har en R verdi på under 1, hvis man ikke regner reflektert varme. Det å kombinere med den blir for meg litt meningsløst, med en så lav R verdi går vinning opp i spinninga.

Om skummatte er Hennesy eller Bergans spiller vel liten rolle..eller? Bergans Extreme.. skal ha R4. 

Tenkte mer at at denne fra Hennesy ligger bedre i køya, og kombinert med oppblås funker det bedre enn skum og oppblås..

Sover ikke ute når det er noe særlig under -2.... og til nå funker skum og oppblås greit nok... men håpet er det blir bedre med HH. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er litt varmere enn annen skum, men ellers er det ikke store forskjellen. utenom at det tar hele sekken min sånn som det er bretta. jeg tenkte det skulle sitte bedre fast med dedikert festestropp, men den røyk før jeg sovna første kvelden...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eliset skrev (10 minutter siden):

synes det er litt varmere enn annen skum, men ellers er det ikke store forskjellen. utenom at det tar hele sekken min sånn som det er bretta. jeg tenkte det skulle sitte bedre fast med dedikert festestropp, men den røyk før jeg sovna første kvelden...

 

Det var bra tips. Da dropper jeg nok det. Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (På 30.8.2021 den 19.07):

Om skummatte er Hennesy eller Bergans spiller vel liten rolle..eller? Bergans Extreme.. skal ha R4. 

Tenkte mer at at denne fra Hennesy ligger bedre i køya, og kombinert med oppblås funker det bedre enn skum og oppblås..

Sover ikke ute når det er noe særlig under -2.... og til nå funker skum og oppblås greit nok... men håpet er det blir bedre med HH. 

Du kan jo klippe til hvilken som helst skum matte, hvis det er formen det går på. Det følger omtrent vanlig mumieform, kanskje litt bredere.

Hennessy prøvde tenke innovativt/nytt i forhold til isolasjon, og sier selv løsningene hans er mer midlertidige til han finner «sin» løsning. Han gikk for å begrense luftsirkulasjon, heller enn å legge et tett lag med høy R verdi. -derav SuperShelter trekket, skummadrassen, bobleplast, og reflekterende folie. Sett som ett system, blir det et modulbasert underquilt med snøtrekk. Ligger en drøss videoer på hennessy og youtube, for de som kjeder seg. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.