Gå til innhold
  • Bli medlem

Komme igang med naturlig klatring i fjell


erikbc

Anbefalte innlegg

Håper noen kan komme med noen tips.

Jeg vil klatre utendørs i fjell, er ikke interessert i være med i klubber eller innendørsklatring i det hele tatt.

Hvordan kommer jeg raskest igang? Skal jeg gjøre som i gamle dager, bare kjøpe nødvendig utstyr og lære utstyr og knuter selv fra bunn av (i dag er det nok av lesestoff og instruksjonsvideor tilgjengelig gratis) i små vegger?

Eller finnes det et kurs eller helst mer personlige instruktører som gjør kursing og opplæring effektivt og utendørs? 

Blir fort mye fjas med klubber, og jeg er ikke interessert i å delta i noe opplegg med mange andre samtidig.

Bor i Ringerike, men har ikke noe mot kjøre noen timer.

Endret av erikbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 måneder senere...
On 8/24/2021 at 11:23 AM, gobo said:

Leig deg ein nortind-guide eller NKF høgfjell-2-instruktør, og fortell kva du er interessert i å lære.

Kostar litt, men det du lærer har høg kvalitet.

NKF godkjenner ikke høyfjellsinstruktører. Du tenker sikkert på NF?

Er det noen grunn til at du mener det må være instruktør på nivå 2 for denne casen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er ein herlig saus det der, NF skriv standarden, NKF og NF samarbeidar om brattkompetanse.no, som på noko vis er sentralt i heile godkjennigsstigen. NKF lister kurs på sine nettsider... Men ja, du har rett: fjellforum skriv krava til kvalifikasjon, så det riktige er NF høgfjell.

 

Når det gjeld 1 og 2 så må eg korrigere meg sjølv, nivå 1 er meir enn nok for å ta med seg ein person eller to rundt om i fjellet og både guide og kurse, IMO.

Endret av gobo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.