Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg niak, exped mira 2 hl, msr hubba nx 2


AH81

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter ett lett 3 sesongstelt for fisketurer både til skogs og fjells. Helst under 2kg. Har lest mye om en del telt og det står egentlig mellom hilleberg niak, exped mira 2 hl og msr hubba nx 2. Hva er deres erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun erfaring med Niak. Veldig fornøyd med det. Lett vekt, deilige å kunne åpne hele siden, meshdøra i innerteltet gjør at du kan se ut selv når du må gjemme deg for mygg. Men det er ikke et vintertelt for høyfjellet. Når på året har du tenkt deg på tur? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig Niak jeg har sett meg ut, men ble litt usikker når jeg fant de andre telta. Men vet vertfall at hilleberg er solide telt. Skal ikke bli brukt på vinteren, sent på våren, sommer og tidlig høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Niak. De to andre du nevner var aldri reelle alternativ for meg.

Fornøyd med Niak. Eneste "negative" er at det kan være litt vel luftig om du får mye vær fra "feil" side. Pga den hele myggnetting i døra. Dog ikke stort problem. 

Jeg byttet ut et reinsfjell 2 superlight til fordel for Niak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare... skrev (På 24.8.2021 den 15.49):

Sjølv om Hilleberg lagar solide telt også, må du hugse at Niak er som andre lettvektstelt, og altså ikkje kan samanliknast med dei meir solide telta frå same produsent.

Nei, de aller fleste lettvektstelt er vel mindre solide enn andre da disse e laget for å holde vekt nede. Har ett annet telt som er ganske solid, men nestn 4kg vekt. Så ved evt innkjøp av et Niak telt, så  er det mest pga vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.