Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett telt tur


Filippo

Anbefalte innlegg

Moren min kommer på besøk neste uka, og jeg har lyst til å vise henne den vakre norske naturen med en telt tur, si en natt fredag-lørdag. For kontekst, hun er 63 år gammel og er i veldig dårlig form (blir lett sliten med å gå langt, kan ikke gå opp ei trapp til 4. etasje, osv).
Jeg leter derfor etter en teltplass man kan lett komme seg frem til, helst 30-45 minutter å gå fra en parkeringsplass eller busstopp i lett/flat terreng/veg, i nærheten av Oslo.
En god eksempel hadde vært Øyungen, men siste jeg telta der var det også mange jævla kids som hørte diskomusikk med boomblaster frem til klokka 5 og ødela natten for alle.
Tusen takk for tipsene!

Endret av Filippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som Oslo by er mer åpent igjen for fest og moro tror jeg sjansen er en del lavere for ungdom som fester i skogen, i tillegg til at det begynner å bli litt kjølig ute nå. Øyungen kan fortsatt være et bra alternativ i så fall.

Nøklevann, rundt Bukkeberget har også mange fine muligheter ikke så langt fra parkeringsplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

sneakyowl skrev (På 19/08/2021 den 15.26):

Nå som Oslo by er mer åpent igjen for fest og moro tror jeg sjansen er en del lavere for ungdom som fester i skogen

Jeg egentlig skulle ønske det var sant, men det ble publisert for bare 2 dager siden: https://www.nrk.no/norge/sokte-skogens-ro_-blei-halden-vaken-av-rave-musikk-heile-natta-1.15605502

:(
Men, tusen takk for tipsen!
Jeg skal ta en tur til Nøklevann i dag for å utforske området :) takk!

Endret av Filippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei @sneakyowl, jeg ville bare takke deg for en fin anbefaling om Nøklevann. Vi dro dit forrige helg, og moren min ble kjempeglad i turen og hadde det koselig.
Noen unger på andre siden av innsjøen bråket litt, men de skrudde endelig musikken av rundt 00:30. Superfint å våkne opp tidlig på dagen og spise frokost der sammen med ender som ville få litt mais :)
Takk!


20210829_091144.thumb.jpg.ec8e63c39affeeed19f83569af551ddd.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.