Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er egentlig "nyttekjøring"?


Tom

Anbefalte innlegg

Joda jeg ser forskjellen, så du mener altså at man har ødelagt bildet av naturen med en snøscooterspor?

Ja, ganske enkelt.

Redningspatruljen er ofte ute uten av det er snøstorm som tar vekk sporene,

det veit jeg veldig godt av den grunn av at jeg er med i Norsk Folkehjelp.

Poenget var at "ingen" reagerer om scootersporene forsvinner etter kort tid, og når de verken hører eller ser scooteren. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Plager ikke mange dyr heller under slike forhold.

Om Norsk Folkehjelp er ute og kjører lang forlystelsestur i fjellheimen under dekknavnet "øvelse", så er jeg helt imot dette. Opplæring kan gjøres i svært begrensede områder der de ikke plager noen. Men om de kjører scooter en solskinnsdag for å frakte redningspersonell og utstyr i forbindelse med en skredulykke, så er det selvfølgelig ingen som har noe imot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Ja Synne, jeg sikta til deg som privatperson. Jeg har ikke noe i mot den nyttekjøring som hjelpemannskapene gjør. Og nå får du gi deg med det der at skigåere skremmer dyra mer enn scootere. Det var jo en link inne her som viste hvor ekstremt vare dyr kan være for den slags støy. Da snakker vi om kilometer. Det eneste som kan retferdigjøre den meningen der er at det i noen områder kan være mange flere skiløpere enn scootere. Får vi scootere i tillegg blir jo ikke ting akkurat bedre da de også kan skremme(selv om du ikke er enig i hvor stor grad) Men når jeg har støtt på reinsflokker i fjellet på ski og de har oppdaget meg på lang avstand, så stikker de ikke av hvis jeg langsomt trekker meg tilbake og prøver å gå rundt. De får litt tid på seg til å avvente situasjonen. Hadde jeg kommet med scooter i full fart på de samme stedene hadde nok flokken løpt som bare det.

Enig med deg her, Alek!

Områder med mange skiløpere finner du stort sett i nærheten av byer og tettsteder, eventuelt nær en vinteråpen fjellovergang. Selv på godværsdager er det ikke "mange" skiløpere som går lengre enn 10-15 km inn i fjellet, så fjellets "indre" deler får stort sett være i fred hele vinteren.

Med snøscooter rekker du tvers gjennom Jotunheimen på noen timer, og de fredlige utilgjengelige områdene ville slutte å eksistere. Ingen skal fortelle meg at dette ikke vil medføre ekstra stress for det sårbare dyrelivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absurd å tro at en skiløper skremmer dyr mer enn scootere. Den "forskningen" Synne og den øvrige fanatikermobben baserer dette på må være kjøpt og betalt. Av og til er ting så logisk at man ikke trenger å forske seg frem til det. For eksempel trenger vi ikke forskningsrapporter for å fastslå at flammer er varme og at vann er vått. På samme måte forstår alle som har litt omløp i massen som sitter mellom ørene at scootere skremmer dyr langt mer en rolige menneskebevegelser.

Det er bare å se for seg en skiløper som glir jevnt, harmonisk og tilnærmet lysløst over sneflatene. Skal liksom han skremme mer enn en brølende scooter som kommer fresende så snøføyka står og det drønner i fjellsidene der den i vill fart høvler over hele vidda? Dette er selvsagt helt utenkelig. En oppfordring til deg, Synne, og andre scootertilhengere: Det er tillatt å bruke hodet selv om man liker å kjøre scooter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du skal vel ha det til at by er det samme som natur også nå?????!!!! Mulig det er et rikt dyreliv i Oslogryta når en tar med kjæledyr rotter, måker og duer. Dette er arter som ikke er like var for støyen som det f.eks en elg vil være for en scooter.

Hva er byer? Skal du ha paralleller? Kolonier, fuglefjell, maurtuer, stimer, flokker, horder, kuber, bol, you name it. Svært mange raser enten det er dyr, fugler, fisk/sjødyr eller insekter har kompliserte samfunn på lik linje med menneskene. Selvfølgelig i varierende grad, ikke alle lever slike samfunn. Jeg ser ingen prinsipiell forskjell på at menneskene bygger en by og maur bygger ei maurtue, begge er kompliserte samfunn bygget for utvikling av egen rase, jo flere innbyggere, jo større "by". Mulig det for deg og Tom igjen er en "sær teori", men igjen, det sier mest om dere.

Og for å komme Svein i forkjøptet så er jo også mennesker dyr, så sånn sett er det sikkert millioner av dyr som bor i innmark, men hva har så dette med rettferdiggjørelsen av scooterkjøring i utmark og gjøre? Du er så utrolig usakelig.

Er jeg? Du kaster stein i glasshus nå. Hva har kildesortering med med scooterkjøring i utmark å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein fremstår som den saklige her, selv om meningene hans ikke faller i god smak hos alle :roll:

Mennesket har et overordnet ansvar for å ta vare på andre arter, ganske enkelt fordi vi har muligheter og evner til å gjøre det. Innmark eller utmark, by eller bygd, vi er ikke alene her. Snøscootertrafikk er uten tvil til ulempe for mange andre arter, samtidig som den i stor grad er unødvendig. Samtidig er den også til ulempe for mange av vår egen art. Derfor bør trafikken begrenses så mye som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ganske enkelt.

Poenget var at "ingen" reagerer om scootersporene forsvinner etter kort tid, og når de verken hører eller ser scooteren. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Plager ikke mange dyr heller under slike forhold.

Om Norsk Folkehjelp er ute og kjører lang forlystelsestur i fjellheimen under dekknavnet "øvelse", så er jeg helt imot dette. Opplæring kan gjøres i svært begrensede områder der de ikke plager noen. Men om de kjører scooter en solskinnsdag for å frakte redningspersonell og utstyr i forbindelse med en skredulykke, så er det selvfølgelig ingen som har noe imot det.

Det kalles ingen forlystelsestur i fjellet, det er en snøscooterpatruje hvor vi passer på at alle har det bra og at ingen skade har skjedd.

Det pleier vi som regel å ha daglig i påska og minimum en gang i hver helg i den tiden vi er på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absurd å tro at en skiløper skremmer dyr mer enn scootere. Den "forskningen" Synne og den øvrige fanatikermobben baserer dette på må være kjøpt og betalt. Av og til er ting så logisk at man ikke trenger å forske seg frem til det. For eksempel trenger vi ikke forskningsrapporter for å fastslå at flammer er varme og at vann er vått. På samme måte forstår alle som har litt omløp i massen som sitter mellom ørene at scootere skremmer dyr langt mer en rolige menneskebevegelser.

Det er bare å se for seg en skiløper som glir jevnt, harmonisk og tilnærmet lysløst over sneflatene. Skal liksom han skremme mer enn en brølende scooter som kommer fresende så snøføyka står og det drønner i fjellsidene der den i vill fart høvler over hele vidda? Dette er selvsagt helt utenkelig. En oppfordring til deg, Synne, og andre scootertilhengere: Det er tillatt å bruke hodet selv om man liker å kjøre scooter.

Jeg klarer fint å bruke hue sjøl om jeg liker å kjøre snøscooter.

Grunnen til at jeg mener at dyret blir mer skremt av en skigåer er at når man kjører hører dyret det på lang avstand, skigåere kan komme mer overraskende på.. Dessuten er det mennske dyret er redd for, for det er menneske som dreper dyret, ikke maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles ingen forlystelsestur i fjellet, det er en snøscooterpatruje hvor vi passer på at alle har det bra og at ingen skade har skjedd.

Det pleier vi som regel å ha daglig i påska og minimum en gang i hver helg i den tiden vi er på hytta.

Så det du sier et at dere kjører langtur rundt omkring i fjellet under påskuddet "passe på at alle har det bra"... Dårligste unnskyldning for scooterkjøring jeg har hørt på lenge. Når ingen er savnet og ingen har bedt om hjelp, da får værsågod scooteren stå i ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier et at dere kjører langtur rundt omkring i fjellet under påskuddet "passe på at alle har det bra"... Dårligste unnskyldning for scooterkjøring jeg har hørt på lenge. Når ingen er savnet og ingen har bedt om hjelp, da får værsågod scooteren stå i ro!

Ja, og sjekke løyper og sånt og vise at vi er her. Vi tar også en tur til de lokale skisenteret iblant, der har det skjedd ulykker mens vi har vært på stedet.

Det er ingen dårlig unnskyldning.. Det er en grunn! Skjer det noe så er vi allerede ute, og det tar ta kortere tid å komme fram til skadestedet..

Skjønner du ikke det så vil jeg be deg tenke litt før du svarer neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og sjekke løyper og sånt og vise at vi er her. Vi tar også en tur til de lokale skisenteret iblant, der har det skjedd ulykker mens vi har vært på stedet.

Det er ingen dårlig unnskyldning.. Det er en grunn! Skjer det noe så er vi allerede ute, og det tar ta kortere tid å komme fram til skadestedet..

Skjønner du ikke det så vil jeg be deg tenke litt før du svarer neste gang.

Skisentere flest har egne scootere og skipatruljer, og skjer det noe alvorlig tilkalles ambulanse eller helikopter straks. Om dere påtar dere skipatruljeansvar i et skisenter, så er det ingen som har problemer med det heller. Dette gjelder kjøring ute i fredelig natur, noe som ikke omfatter de oppkjørte bakkene i et skisenter. Der er det mye støy og liv uansett.

Hva med alle turene langs løyper i fjellet der det ikke skjedde ulykker..? Hva med alle de skiløperne og dyrene dere plager med den unødvendige kjøringen deres? Hva om dere er ute på kosepatrulje mens det skjer en ulykke i motsatt retning i forhold til basen/hytta, da er hjelpen lengre unna enn om dere hadde holdt dere i ro..?

Slik kjøring foregår desverre i stort omfang rundt i landet, i regi av Røde Kors, Norsk Folkehjelp eller lignende organisasjoner. Scooterinteressert ungdom trekkes nettopp til slike miljøer, for da får de anledning til å kjøre i fjellet. Til ulempe for både mennesker og dyreliv.

Det vi trenger er et enda strengere regelverk som setter en stopper for slikt. Etter lovverket skal det foreligge "særlige grunner" for å gi dispensasjon, og om dette hadde vært praktisert riktig ville ikke slik "lovlig" kosekjøring ha forekommet i Sør-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skisentere flest har egne scootere og skipatruljer, og skjer det noe alvorlig tilkalles ambulanse eller helikopter straks. Om dere påtar dere skipatruljeansvar i et skisenter, så er det ingen som har problemer med det heller. Dette gjelder kjøring ute i fredelig natur, noe som ikke omfatter de oppkjørte bakkene i et skisenter. Der er det mye støy og liv uansett.

Hva med alle turene langs løyper i fjellet der det ikke skjedde ulykker..? Hva med alle de skiløperne og dyrene dere plager med den unødvendige kjøringen deres? Hva om dere er ute på kosepatrulje mens det skjer en ulykke i motsatt retning i forhold til basen/hytta, da er hjelpen lengre unna enn om dere hadde holdt dere i ro..?

Slik kjøring foregår desverre i stort omfang rundt i landet, i regi av Røde Kors, Norsk Folkehjelp eller lignende organisasjoner. Scooterinteressert ungdom trekkes nettopp til slike miljøer, for da får de anledning til å kjøre i fjellet. Til ulempe for både mennesker og dyreliv.

Det vi trenger er et enda strengere regelverk som setter en stopper for slikt. Etter lovverket skal det foreligge "særlige grunner" for å gi dispensasjon, og om dette hadde vært praktisert riktig ville ikke slik "lovlig" kosekjøring ha forekommet i Sør-Norge.

Det er ikke unødvenig kjøring, og skjer det noe i den motsatte retningen har vi alltid en snøscooter til ved hytta.

Da vi er ute på patrulje ser vi lite til folk som virker plaga, de fleste smiler og vinker til oss, de ser at vi er her og får en trygghet.

Ja ungdom får jo sjansen til å kjøre snøscooter, men har du meldt deg inn i Norsk Folkehjelp er du med for å hjelpe folk, og man reiser på kurs for å få kursing i førstehjelp, man skal jo da ha interesse for det. er ikke bare å hive seg på snøscooteren å kjøre.

Det er en leder som bestemmer når patruljene skal forekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk på skitur trenger en scooterpatrulje som kjører forbi og viser at de passer på dem, så har de faen meg ingenting i naturen å gjøre. Hva blir det neste? At det skal svirre et helikopter over meg og passe på når jeg bestiger topper? Dette er den elendigste unnskyldningen for scooterkjøring jeg noen sinne har hørt. Dette er søren meg enda mer idiotisk enn hva de verste fanatikerne fra scooterforumet klarer å mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er byer? Skal du ha paralleller? Kolonier, fuglefjell, maurtuer, stimer, flokker, horder, kuber, bol, you name it. Svært

mange raser enten det er dyr, fugler, fisk/sjødyr eller insekter har kompliserte samfunn på lik linje med menneskene. Selvfølgelig i varierende grad, ikke alle lever slike samfunn. Jeg ser ingen prinsipiell forskjell på at menneskene bygger en by og maur bygger ei maurtue, begge er kompliserte samfunn bygget for utvikling av egen rase, jo flere innbyggere, jo større "by". Mulig det for deg og Tom igjen er en "sær teori", men igjen, det sier mest om dere.

Er jeg? Du kaster stein i glasshus nå. Hva har kildesortering med med scooterkjøring i utmark å gjøre?

Skulle ikke du gi deg? Kaste stein i glasshus, prøver bare å snakke ditt språk slik at du kanskje forstår hvor dumt det blir. Det er du som alltid kommer med sammenligninger som er helt uvesentlige for det vi diskuterer, og det er du som til stadighet skal bevege deg bort fra debatten og stille spørsmålstegn med hva som er hva osv. Nå lurer du på hva en by er også. Jeg har ikke svaret, men ser forskjell på tettbebyde strøk, maurtue, innmark og utmark. Problemet med mennesket er at vi ikke lengere klarer å leve i harmoni med naturen. Det er vel ingen art som utrydder så mange arter og tar rotta på så mye skog som mennesket. Men dine stadige avsporinger og antinatur holdninger sier mer om deg enn om meg og Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*** moderert ***. At dyrene hører scooteren på lang avstand gjør vel ikke at de ikke blir redde. Kan tenke meg det er ganske stressende for en flokk dyr som blir skremt opp av en scooter 1km unna, de legger på sprang men scooteren er på vei i samme retning og innhenter flokken som løper for harde livet. Scooterføreren selv trenger ikke å oppdage dette før han omtrent har innhentet flokken. En flokk som blir skremt opp av en skiløper derimot trenger ikke så lange løpeturen for å komme seg i trygghet. Mennesket blir jo utkonkurert på fart i til de grader. PÅ en åpen vidde med god sikt er det ikke sikkert dyrene trenger å bli redd et menneske i det hele tatt, de vet at det er gode fluktmuligheter hvis skiløperen kommer for nær. En scooter beveger seg svært raskt og blir dermed svært uforutsigbar for et stakkars dyr.

Jeg og mener at det ikke er nyttekjøring å kjøre og passe på folk i fjellet. Hadde jeg blitt stoppet av en scooter langt til fjells og fått spørsmålet om jeg hadde det bra så ville svaret vært: ikke etter at du dukket opp. Folk bør få være i fred i fjellet. Vi må ikke bli et samfunn der folk må passes på hva enn de gjør. Slik er desverre samfunnet i ferd med å bli, så la oss slippe dette i naturen som tross alt er vårt siste skikkelige tilholdssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt stoppet av en scooter langt til fjells og fått spørsmålet om jeg hadde det bra så ville svaret vært: ikke etter at du dukket opp. Folk bør få være i fred i fjellet. Vi må ikke bli et samfunn der folk må passes på hva enn de gjør. Slik er desverre samfunnet i ferd med å bli, så la oss slippe dette i naturen som tross alt er vårt siste skikkelige tilholdssted.

Det er slike kommentarer som gjør meg så glad for at du er på Fjellforum, Alek. Dette er rene sjelebalsamen, og jeg er enig i hvert eneste ord. Selvsagt har man det ikke bra når man har oppsøkt stillheten i fjellet, og så kommer en scooter med Synne og de andre plaprebarna og ødelegger turen totalt med den unnskyldning at "vi må jo passe på at folk har det bra". Skal voksne mennesker aldri få lov til å være alene og ta ansvar for seg selv? Må det alltid være noen mer eller mindre velmenende idioter som skal fotfølge oss og passe på / kontrollere hver minste lille bevegelse eller handling. Jeg blir kvalm, og deretter ekstremt forbanna. Synne og "redningspatruljen" hennes kan dra til helvete og holde seg der inntil noen kommer i nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Vis skuteren var totalforbudt slik dere nikkerser tydeligvis ønsker, hva da med folk som skader seg?

Jeg kjørte ned en kar som hadde skada foten på ski..... i lysløypa.

Hun som gikk sammes med ham gikk ned langs lysløypa etter hjelp og ned til huset til svigers, og der var tilfeldigvis jeg.

Tok skutern og kjørte opp i lysløypa og fikk ham ned. han klarte ikke å stå på foten, og det tok visst etter det jeg hart hørt ett halvt år før han ble bra i foten.

Hva vis det var forbudt med skuter, da hadde han sotte der han.... og venta, og venta..... og venta. På va da? Helikopter, eller røde kors sin skuter? Hvor er nærmeste røde kors da? Har de døgnberedskap? Hvor lenge måtte han ha sotte der, før han fikk hjelp og kom seg ned og kjørt på sykehus (vi gjorde det også vi).

Æ blir så eitranes irritert, dåkker leve i en anna verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt noe om forbud av scooter. Har du ikke lest innleggene? Det er bred enighet om at den type bruk som du beskriver bør være tillatt. Men ikke å kjøre rundt i utmark bare for å tilfredstille seg selv på bekostning av friluftlivsinteresser, miljø og dyreliv, ei heller kjøre rundt å spørre om skiløperene har det bra. Slike som Synne skulle vel ønske at hver skiløper var pålagt å ha minst èn følgescooter til å passe på om alt var bra. Nei la folk få gå i fred og prøv heller å skaffe scooterhjelp når ulykken først er ute. Det funka jo i det tilfellet du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullfjellet i bergen, som forøvrig er et fantastisk og bynært turområde, ble populært lenge før skuteren var oppfunnet. Hit dro byens turglade skimennesker allerede før krigen, og naturligvis var det skader da også! Dette ble imidlertid "løst" ved at Anthon Berge fikk satt opp endel bårehus på strategiske steder der folk ferdes. Var ulykken ute var det altså bare for turfølget å komme seg til nærmeste bårehus, hente pulk, pledd og annet førstehjelpsutstyr, og få turkameraten sin ut av fjellet. Når det ikke er bruk for bårehusene står de bare der og er helt stille! denne ordningen er såvidt meg bekjent opprettholdt til idag, og man kan fremdeles finne det man trenger av utstyr i bårehusene på Gullfjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unødvenig kjøring, og skjer det noe i den motsatte retningen har vi alltid en snøscooter til ved hytta.

Da vi er ute på patrulje ser vi lite til folk som virker plaga, de fleste smiler og vinker til oss, de ser at vi er her og får en trygghet.

Ja ungdom får jo sjansen til å kjøre snøscooter, men har du meldt deg inn i Norsk Folkehjelp er du med for å hjelpe folk, og man reiser på kurs for å få kursing i førstehjelp, man skal jo da ha interesse for det. er ikke bare å hive seg på snøscooteren å kjøre.

Det er en leder som bestemmer når patruljene skal forekomme.

Høres ut som om dere har base 1 km fra en by, midt nede i skogen, og kjører rundt med kakao og kvikklunsj til skiløperne i den lokale lysløypa :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer du på hva en by er også. Jeg har ikke svaret, men ser forskjell på tettbebyde strøk, maurtue, innmark og utmark.

Nei, jeg vet hva en by er, men ikke forskjellen på innmark/utmark. Annet enn at det er definert av lovverk. F.eks disse fjellovergangene er ikke utmark der veien går, men fra grøfta er det utmark. Hvis der ikke var vei, ville det vært en selvfølge at det var utmark. Det hele er definert ut fra at arealet er tatt i bruk av oss mennesker. Og når vi endrer oss, f.eks jordbruk legges ned, er det fortsatt innmark. Og grensen mellom innmark og utmark viskes ut. Hvor er logikken?

Jeg prøver å trekke opp relevante paralleller og vise at det ikke er så store forskjeller egentlig mellom mennesker og andre dyr. Og det har nok med at alt har samme opphav. Og hevde at menneskelig adferd ikke er naturlig er komplett uforståelig. Vi har fått våre evner av naturen, og vi bruker dem.

Problemet med mennesket er at vi ikke lengere klarer å leve i harmoni med naturen. Det er vel ingen art som utrydder så mange arter og tar rotta på så mye skog som mennesket.

Hva vil du kalle elefanter som river ned trær for å få mat, med det resultat at de endrer andre dyrs levevilkår, bl.a ved at noen arter ikke kan leve der lenger. Kaller du det også unaturlig, at elefantene ikke lever i harmoni med naturen?

Hvis du klarer å se på mennesket som noe som er skapt gjennom evolusjon, må nå du klare å se disse parallellene? Du har jo sagt at du ikke tror noe på skaperverket.

Hvem har sagt noe om forbud av scooter. Har du ikke lest innleggene? Det er bred enighet om at den type bruk som du beskriver bør være tillatt. Men ikke å kjøre rundt i utmark bare for å tilfredstille seg selv på bekostning av friluftlivsinteresser, miljø og dyreliv, ei heller kjøre rundt å spørre om skiløperene har det bra. Slike som Synne skulle vel ønske at hver skiløper var pålagt å ha minst èn følgescooter til å passe på om alt var bra. Nei la folk få gå i fred og prøv heller å skaffe scooterhjelp når ulykken først er ute. Det funka jo i det tilfellet du beskriver her.

Og så er det jo litt morsomt at en vil ha det på enkleste måte om man får et beinbrudd eller lign. Da skal man reddes av disse motoriserte ikke-friluftsmenneskene. Skal du ta argumentene dine helt ut, er det kun LIVREDDENDE hjelp som skal være tillatt. Benbrudd i påska med 10-12 grader i sola kan vel ikke kvalifisere til å bli hentet av scooter vel? Det skal være et slit å være friluftsmenneske har jeg inntrykk av, man skal gå på beina!! Det må vel gå an å ha en traktorperson med pulk for å hente ned et stakkars friluftsmenneske som har skadet seg vel?? Det er ikke usannsynlig at dyr blir oppskremt bare for at en tulling har klart å pådra seg et benbrudd. Og har det skjedd ved ekstremsport, bratt skikjøring ned fra en fjelltopp, isklatring, tinderangling osv, DA er det selvfølgelig forsvarlig og man kan ikke tenke på dyrene i en slik situasjon. For ikke å si den ødelagte visuelle effekten med urørt snø, de som kommer senere kan ikke vite årsaken til. Og dermed få turen ødelagt pga scooterjævler som har vært å kjørt langt pokker i vold til fjells! HÆ!

For å presisere siden jeg ALLTID (bevisst eller ubevisst?) blir misforstått: Det var ikke min mening jeg ytret i siste avsnittet, bare en parallell eller for å sette ting på spissen.

Nei, nå går jeg i geografien. Innmark, utmark, neimen om jeg vet. Sikkert begge deler, men grensen er umulig å vite hvor går.. :) Skoggrensen der i mot, den passerer jeg, den er enkel å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk på skitur trenger en scooterpatrulje som kjører forbi og viser at de passer på dem, så har de faen meg ingenting i naturen å gjøre. Hva blir det neste? At det skal svirre et helikopter over meg og passe på når jeg bestiger topper? Dette er den elendigste unnskyldningen for scooterkjøring jeg noen sinne har hørt. Dette er søren meg enda mer idiotisk enn hva de verste fanatikerne fra scooterforumet klarer å mene.

Vi passer jo ikke på dem i den forstand da, men tenk om du hadde brekt beinet ditt i skiløypa da? Hadde ikke du vært glad om en redningsorganisasjon hadde vært i næreheten og frakta deg til sjukebil??

Og om du ikke har skjønt det enda, så viser vi oss fram for å vise at vi er her! Tillfelle det skulle skje noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke deres nærvær, din tursabotør. Jeg ringer kanskje om jeg er i alvorlig trøbbel, men før det vil jeg ikke se trynene deres. Det blir som om ambulansepersonell skulle ringe på døra under søndagsmiddagen, på julaften osv. for å si fra at "vi er der for deg dersom du trenger oss". Du skjønner absolutt ingenting av hvorfor vi elsker fjellet du, Synne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.