Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til festeklips til Hennessy-tarp


DenGladeVandrer

Anbefalte innlegg

Jeg ser dette https://hennessyhammock.com/products/fly-tensioners men finner ikke (uten å bruke alt for mye tid) dette til salgs i Norge, har sendt mail til importør, venter på svar. 

Hva kan jeg bruke som alternativ? 

Jeg vil ha dette på en egen snor, så jeg kan klipse fast tarp(ene) over køya. 

Jeg har tidligere hatt en snor i hvert feste på tarpen, og bundet rund treet. Men om jeg får sånne klips med pursik-knute (som jeg kaaaaaanskje klarer å få til)... på en snor. så tenker jeg det blir lettere for meg, og mer praktisk. Da kan jeg også skyve tarpen fram og tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prusik knuter er fantastiske. Kan brukes på mange måter, men spesielt da også til det du viser til. Lag en løkke og gjør som bildet viser rundt en tau med helt litt tykkere dimensjon. Og har du noen lette karabinkroker som kan være på prusik-knutene og festes til tarpen har du et super enkelt oppsett som ikke koster noe særlig, og er veldig lett å justere. Finnes utallige måter å gjøre det på med veldig gode instruksjons videoer på Youtube. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg pleier å bruke ei snor og det meget anvendelige teltstikket til dette. Teltstikket kan brukes til veldig mye forskjellig der man trenger et tau som skal sitte fast i et annet og som kan flyttes fram og tilbake. Og best av alt, man trenger bare ei snor. Ingen ferdiglagede løkker, ingen karabinere eller andre ting (du trenge ikke engang et bardunfeste i presenningen, se bildene nedenfor videoen).

IMG_20201005_184624_DxO_450.jpg.b7e12163df2348fdf07e6848867db9ca.jpgIMG_20201005_184746_DxO_450.jpg.8a5a714e2b44eca8dccafff01753ef46.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (9 timer siden):

Jeg ser dette https://hennessyhammock.com/products/fly-tensioners men finner ikke (uten å bruke alt for mye tid) dette til salgs i Norge, har sendt mail til importør, venter på svar. 

Hva kan jeg bruke som alternativ? 

Jeg vil ha dette på en egen snor, så jeg kan klipse fast tarp(ene) over køya. 

Jeg har tidligere hatt en snor i hvert feste på tarpen, og bundet rund treet. Men om jeg får sånne klips med pursik-knute (som jeg kaaaaaanskje klarer å få til)... på en snor. så tenker jeg det blir lettere for meg, og mer praktisk. Da kan jeg også skyve tarpen fram og tilbake. 

Bruker selv en 1,5-2mm tau og plastkrok som jeg fester i en strikkløkke. Denne løsningen kommer på tarpen vår, og fungerer supert. Da får du bra spenn i tarpen, og strikken avlaster godt i vindkast og hvis tarpen siger litt. 
Tenkte å legge opp løse komponenter i nettbutikken, så man kan kjøpe delene løst. 

2DE6E7B3-D305-4E93-B9A6-2142A2B735E6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.