Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak Bamse Extreme forskjellige r-verdier?


raakken

Anbefalte innlegg

Hei😀

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men finnes det flere varianter av dette liggeunderlaget, men forskjellig r-verdier? Kjøpte det hos magasinet, og de oppgir en r-verdi på 1,9(som de sier de har fått fra produsenten), mens andre oppgir  en r-verdi på mellom 2,5 til 3,5.

Så, finnes det forskjellige eller er det tolkninger ute å går😁?

Takk

Endret av raakken
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
Aleksander Jacobsen skrev (1 time siden):

På hjemmesiden til Bergans er R-verdien angitt til 3,5

Rimelig sikker på at Mammut sin versjon har samme verdi, for de har jo samme mål/tykkelse og ser vel også kliss like ut bortsett fra logo. Men ble nå nysgjerrig og tittet på følgende web; https://www.mammut.com/no/en, men der finner jeg ikke produktet en gang!

Anyway, extreme utgaven har vel alltid blitt omtalt som et helårsunderlag, og da bør vel R være >3,2 om jeg har lest Valle sin vurdering/inndeling riktig. (se spm/svar 115 i boka hans).
 

raakken skrev (På 13.8.2021 den 9.09):

Kjøpte det hos magasinet, og de oppgir en r-verdi på 1,9(som de sier de har fått fra produsenten), mens andre oppgir  en r-verdi på mellom 2,5 til 3,5.

Så, finnes det forskjellige eller er det tolkninger ute å går😁?

Tviler jeg på. For de har jo en "Bamse liten" utgave også der hos Magasinet, og denne er bare 9mm tykk. Så da tipper jeg det  er R-verdien for dette de har registrert for den tykkere utgaven som du har kjøpt (som mange bare omtaler som "Bamse underlaget").

 

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.