raakken Posted August 13, 2021 Posted August 13, 2021 (edited) Hei😀 Sikkert et veldig dumt spørsmål, men finnes det flere varianter av dette liggeunderlaget, men forskjellig r-verdier? Kjøpte det hos magasinet, og de oppgir en r-verdi på 1,9(som de sier de har fått fra produsenten), mens andre oppgir en r-verdi på mellom 2,5 til 3,5. Så, finnes det forskjellige eller er det tolkninger ute å går😁? Takk Edited August 13, 2021 by raakken skrivefeil Quote
eivind018 Posted October 12, 2021 Posted October 12, 2021 Det går jo an å kontakte de å høre hva som stemmer. Men en r-verdi på 1,9 er jo veldig lite da, så jeg vil tro det er feil. Quote
Aleksander Jacobsen Posted October 12, 2021 Posted October 12, 2021 På hjemmesiden til Bergans er R-verdien angitt til 3,5 Quote
+zimwalker Posted October 12, 2021 Posted October 12, 2021 (edited) Aleksander Jacobsen skrev (1 time siden): På hjemmesiden til Bergans er R-verdien angitt til 3,5 Rimelig sikker på at Mammut sin versjon har samme verdi, for de har jo samme mål/tykkelse og ser vel også kliss like ut bortsett fra logo. Men ble nå nysgjerrig og tittet på følgende web; https://www.mammut.com/no/en, men der finner jeg ikke produktet en gang! Anyway, extreme utgaven har vel alltid blitt omtalt som et helårsunderlag, og da bør vel R være >3,2 om jeg har lest Valle sin vurdering/inndeling riktig. (se spm/svar 115 i boka hans). raakken skrev (På 13.8.2021 den 9.09): Kjøpte det hos magasinet, og de oppgir en r-verdi på 1,9(som de sier de har fått fra produsenten), mens andre oppgir en r-verdi på mellom 2,5 til 3,5. Så, finnes det forskjellige eller er det tolkninger ute å går😁? Tviler jeg på. For de har jo en "Bamse liten" utgave også der hos Magasinet, og denne er bare 9mm tykk. Så da tipper jeg det er R-verdien for dette de har registrert for den tykkere utgaven som du har kjøpt (som mange bare omtaler som "Bamse underlaget"). Edited October 12, 2021 by zimwalker 1 Quote
Recommended Posts