Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppturer i Sør-Rogaland


Ove J

Anbefalte innlegg

Godtfolk.

Jeg vil med dette presentere min lille hjemmeside med tur-info om diverse småtopper som jeg har besteget.

Det er i hovedsak snakk om topper i Sandnes og Gjesdal, men målet er at flere skal bestiges framover.

http://komdegut.net

Det har ikke blitt så mange topper i 2006.

Ikke alltid så lett å få organisere tur for oss småbarnsforeldre.

Men etterhvert som de vokser blir det enklere å ta dem med.

Hadde vært koselig om dere klikke innom siden og la igjen en liten beskjed om hva dere syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som kommunetoppsamler synes jeg du bør få med deg kommunetoppene i Rogaland i tur-oversikten. Se www.wwv.no for oversikt over kommunetopper. Såvidt jeg kan se er det kun Bynuten i Sandnes du har med i din oversikt som er kommunetopp. Kommunetoppene i Rogaland har noe for enhver smak, her er både padleturer, barnevognturer,bæremeisturer og mere krevende turer i bratt og kronglete terreng.

Lykke til videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kommunetoppsamler synes jeg du bør få med deg kommunetoppene i Rogaland i tur-oversikten. Se www.wwv.no for oversikt over kommunetopper. Såvidt jeg kan se er det kun Bynuten i Sandnes du har med i din oversikt som er kommunetopp. Kommunetoppene i Rogaland har noe for enhver smak, her er både padleturer, barnevognturer,bæremeisturer og mere krevende turer i bratt og kronglete terreng.

Lykke til videre !

Takk takk..

Jeg jobber med saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noen skikkelig fine turer til gode, og av de enkleste er:

Frafjordhatten 815 m og Vodlandsnuten 802, begge ligger i Gjesdal. Begge er enkle å komme til, og har god sti. (Det siste gjelder ikke for Frafjordhatten, det er ikke sti det siste stykket fra Fodnastølsvatene og opp, men lett å finne fram.)

Det har hent et par ganger at vi ikke har kommet opp på Frafjordhatten som planlagt, på grunn av molter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tenkt deg over fjorden til Strand :)

Jeg bodde der et drøyt år og hadde som målsetning å bestige alle fjelltoppene i kommunen, noe jeg ikke ble ferdig med. Reinaknuten er den høyeste, men det er mange andre småtopper der som egner seg godt for ettermidagsturer. Veldig mye spennende terreng i det området med stupbratte knauser og oppsprukket fjell som når klimaks på Prekestolen, men det er vel Frafjord kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tenkt deg over fjorden til Strand :roll:

Jeg bodde der et drøyt år og hadde som målsetning å bestige alle fjelltoppene i kommunen, noe jeg ikke ble ferdig med. Reinaknuten er den høyeste, men det er mange andre småtopper der som egner seg godt for ettermidagsturer. Veldig mye spennende terreng i det området med stupbratte knauser og oppsprukket fjell som når klimaks på Prekestolen, men det er vel Frafjord kommune.

Hei

Høgaste fjelltopp i Strand er Heiahornet, Reinaknuten ligger i Hjelmeland kommune. Preikestolen ligger i Forsand kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo selvfølgelig vært på Preikestolen.

Sist i 1995.

Men må nok opp en gang til for å få dokumentert turen skikkelig.

Kamera og GPS må være med på turen.

Har slekt og på Jørpeland så en del av toppene rundt der er også besteget, men det husker jeg fint lite av. Må gjentas.

Bokhyllene mine begynner å fylles opp med topptur-litteratur, så planene er mange, gjenstår bare å gjennomføre planene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ove,

flott hjemmeside (layouten virket jo ganske kjent :) )

Strand ble nevnt, vi var på tre topper rundt Jørpeland sist helg. I det hele har Strand et kjempeutvalg i merka løyper. De fleste er familievennlige og avstanden for oss Jærfolk er passe. Fra Sola til Jørpeland tar det ikke mer enn en time, inkludert ferga fra Oanes.

Stå på med samlingen.

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ove,

flott hjemmeside (layouten virket jo ganske kjent :) )

Strand ble nevnt, vi var på tre topper rundt Jørpeland sist helg. I det hele har Strand et kjempeutvalg i merka løyper. De fleste er familievennlige og avstanden for oss Jærfolk er passe. Fra Sola til Jørpeland tar det ikke mer enn en time, inkludert ferga fra Oanes.

Stå på med samlingen.

Steinar

Busted...

Har nok "stjålet" litt av oppsettet fra den flotte siden din..

Jeg jobber med videreutvikling, men syns i grunnen dette er optimalt oppsett.

Siden din har forøvrig hjulpet meg med planlegging til flere av turene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips må være å få ned billedstørrelsene. De små ikonene på toppen er opp til 60 Kb, men normalt skulle disse være mindre enn 4 Kb. det bildet på forsiden er 600 Kb mens normalt størrelsen skulle vært 60 Kb.

Kartene er også enormt store (altså ikonene - ikke selve kartene). Om du bruker frontpage så kan du ta Autothumbnail så ordner den det selv... Det er bedre å resize bildene med en photoeditor av noe slag.

Så et tips må være å få ned størrelsen på bildene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Nok en topp i Sandnes er nå besteget.

Denne gangen ble det Skrussfjellet, 303 moh.

Turen var hardere enn forventet, og tåkehavet besteg toppen før oss, så det ble dårlig med utsikt.

På vei ned igjen kom mørket også, og da kom lommelykta godt med.

Turrapport og bilder fra turen kan du se her (hvis du vil):

http://komdegut.net/-500.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.