Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell august 2021


rhammervik

Anbefalte innlegg

I morgen starter jeg å gå fra Øyum i Susendal og skal ende opp på Majavatn til helga. Ruta går omtrent slik: Øyum, Legedvtnet, Båttjønna, Kjukkelvatnet, Jengelvatnet, Orrekskardet, Storelvdalen og ned til Majavatn.

Noen som har tips om valg av rute? Vadesteder, Smiskardelva, Storskavelbekken, Kjukkelelva, Bisseggelva, eller er det såpass liten vannføring nå at det ikke er noe problem?

Øst eller vestsiden av Store Kjukkelvatnet, mtp på videre tur til nordsiden av Jengelvatnet.

Steder som er verdt å stikke innom, teltplasser osv.

Satser på tog fra Majavaten lørdag ettermiddag så tror jeg har ok med tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk en helgetur opp fra Øyum en gang, og da var det visst stien mellom Mjølkelva og Litle Susna som gjelder ifølge kjentfolk. God sti var det i alle fall.

Kom på en annen tur fra øst og kryssa Bisseggelva oppe ved utoset til Søre Bisseggvatnet, der traff vi noe folk som hadde prøvd å krysse nede på flata men ga opp, mulig det var høy vannstand da, det husker jeg ikke.

Jeg ville holdt vest av Kjukkelen for å unngå mer vading, men det blir vel en smakssak.

Når jeg var oppe ved Bisseggvatna skulle vi forsåvidt i samme retning som deg, men gikk øst for Søre Bisseggvatnet, hadde en liten avstikker til sørtoppen til Kvigtinden (1682), krysset rett nord for Søre Bisseggvatnet, troor vi gikk rett vest via vann 956 og ned i Storelvdalen, opp til Kuvatnet og bort til Sløkskardtjønnan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomført tur!
Ikke noe problem å krysse de nevnte elvene sist uke. Verst var Storskavelbekken, mest for at den var stri og mye stein å balansere på. Biseggelva ble krysset helt oppe ved utoset på Søre Bisseggvatnet, som nevnt av @graham. Generelt lite vann i bekker og elver.
Å nesten like mye folk som rein å se......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.