Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR varmereflektor / vindskjerm ( MSR Solid Heat Reflector w/ Windscreen )


Kjepphesten

Anbefalte innlegg

Annonse
Kjepphesten skrev (3 timer siden):

Noen som har erfaring med denne? Den kan formes slik man vil, men aluminiumen må vel gå i stykker til slutt etter mye " bøy og tøy " ? 

fullsizeoutput_9b0.jpeg

Trenger ikke å brette den, du kan rulle den rundt fuelflasken, eller som en stor joint :)

Holder da veldig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Kjepphesten skrev (På 5.8.2021 den 18.28):

Noen som har erfaring med denne? Den kan formes slik man vil, men aluminiumen må vel gå i stykker til slutt etter mye " bøy og tøy " ? 

fullsizeoutput_9b0.jpeg

Bruker vindskjermen på XGK’n, men vil nok skru underlaget fast på finerplata den primusen skal stå på under bruk. På Whisperlite’n bruker jeg heller Trangia vindskjerm og adapter på brenneren. Gir vesentlig bedre stabilitet og effekt. Underlagsplata har jeg også der skrudd fast på finerplata primusen står på under bruk. 
 

XGK’n egner seg ikke særlig til montering i Trangia adapter. Krevende nok med Whisperlite, men det funker bra. Trangia adapteret passer imidlertid bra på de fleste multifueler av typen Optimus eller Primus, men er altså mer krevende på MSR sine. 
 

Lettvindskjermen tåler ellers temmelig mye bretting, og er også å få som reserve i ulike sportsbutikker, både fysiske og på nett. 
 

På sommerturer bruker jeg en liten gassprimus (GSI Pinnacle) med lett vindskjerm og ei lita finerplate som underlag. Veldig hendig, og har god effekt også i -10° med helårsgass. Hender jo at det kan krype noen grader under null i fjellet også sommerstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "eksos varmeskjold" som bunnreflektor. I prinsippet en bit brannteppe med alu-folie. Det knekker definitivt ikke. Det jeg har stammer fra innerkledning til motorkasse i båt. Noenlunde tilsvarende som Biltema  79-449.

79-449_xl_1.jpg.b316ee6d8f68ba01be5d4f13221fccff.jpg

Eller er du i markedet for en ny MSR standard pumpe, så følger det med vindskjerm og reflektor i pakka med pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.