Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur Ålesund.


danielpåtur

Anbefalte innlegg

Annonse

Du tenker kanskje på villcamping ? Det må være mange steder, men jeg vokste opp i Vatnedalen og fra den og opp til Nakkereset øverst i dalen, over Krogsæter, er det langt mellom husene. Fra Vatnebygda slutter, til Krogsæter begynner, er det en husløs dal på 4-5 kilometer. Min lekeplass som unge. Det er en frodig dal med mye skog, og selvfølgelig ei elv som renner gjennom. Når dere kjører gjennom Krogsæter , det er toppen 10 hus i bygda , kommer dere opp på toppen, reset som vi kalte det, før veien begynner å gå nedover mot Fiksdalen. Der oppe er det mer åpent og ett fjellandskap. Der er tilrettelagt parkeringsplass og garantert steder dere kan sette opp ett telt. Siden jeg bodde i bygda, har jeg jo ikke teltet der. Det er garantert flere plasser i området rundt som jeg ikke vet om. Det er mange veier "less traveled" der, der det er langt mellom husene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8A998E0C-D6F5-43B4-ACF1-58D4E1ABE9D9_1_201_a.jpeg.97844564d866f79dfed98a6817c1f91a.jpeg

 

Vatnedalen, Krogsæter og Nakkereset er innenfor markeringene. Men hvis du ser på veiene som går fra bygdesenteret Vatne og nordover, mot og forbi Baraldsneset og den andre med nr. 661 som smyger seg langs sjøen, så er turen ett eventyr. Som guttunge på sykkel var dette innenfor vårt operasjonsområde . Men vi teltet jo aldri. Det er garantert plasser å lure vekk ett lite telt, hvis dere ikke planlegger en sigøynerleir. Alt dette er under en time fra Ålesund. God tur. 

Endret av Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.