Gå til innhold
  • Bli medlem

Vestlandske fjell.


Fenrisfrøya

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på tur i vestlandske fjell. Fantastisk fjellområde. Fisket  en ørret til middag og en til kvelds hver dag. I området er det mye hjort. En røyskatt familie med små valper var underholdende i timene jeg måtte sitte i ett einer kjerr for å søke skygge mot den ekstremt varme sola. Limet på packraften løsnet i varmen, skjøtene på den vanntette posen fra sea summit limte seg fast i soveposen inni teltet, hvor det var badstu. Sola ble rett og slett for sterk for meg i mangel av skygge plasser og lite vind, og kosen med å være i fjellet ble borte. Avsluttet turen tidligere enn planlagt pga ekstrem varme. Kommer tilbake hit når været blir spådd mer rufsete.  

 

20210721_210909.thumb.jpg.fe7b97f2990356a52e3e04d74ab6488e.jpg.

bildeoppned2.jpg

20210721_100225.jpg

20210721_210844.jpg

Endret av Kjell Iver
snudde ene bildet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri prøvd å ha teltet oppned, men kjenner til problemet med varme og lite skygge i fjellheimen. Opplevd det selv i Vikbekkfjell, Hardangervidda for et par år siden og jeg gjorde som deg, reiste hjem og håpet på mer rufset vær.

Men ellers så det jo fint ut der.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (16 timer siden):

Jeg snudde det ene bildet :)

Hva gjør du med pack-raften som limet løsnet på? Er det noe med kvaliteten der?

Takk for at du snudde bildet, jeg vet ikke hva jeg gjør galt når jeg legger inn bilder. 

Det limet ,som slapp , er der hvor spruttrekket er limt med den ene halvparten av glidelåsen til spruttrekket. Det er ingenting av packraftens øvrige skjøter som smeltet. Men den delen av packraften ,som lå mot solen , ble limet på nevnte sted flytende og store deler av feste for halvpart av glidelås løsnet.Planen er å lime nevnte feste på nytt med limet som Kipara selger, tokomponent lim. Jeg har benyttet dette limet da jeg limte på fiskestangholder og det er svært sterkt. Jeg får se om jeg får av gamle limrestene før jeg limer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.